Atatürk Havalimanı yakınında iki uçağın 13 Ekim'de çarpışma riskiyle karşı karşıya kalması gözleri Atatürk Havalimanı'na çevirdi. Saatte 40 uçağın iniş-kalkış yaptığı Atatürk Havalimanı, çevresindeki yoğun yapılaşma ve nüfus artışı nedeniyle olası bir uçak kazasında mahşer yerine dönebilir.
1924'te Türkiye'nin ilk hava ulaşım merkezi
Atatürk Havalimanı'nın Marmara Denizi tarafında Florya ve Yeşilköy'de başlayan nüfus artışı yıllar içinde yerleşim bölgeleriyle havalimanı arasındaki mesafeyi birkaç metreye kadar indirdi. Kimi bölgelerde havalimanını konutlardan ayıran yalnızca bir duvar ve çift şeritli yollar kaldı.
Havalimanının E-5 Karayolu'na cephesi olan tarafta ise durum gittikçe kötüleşiyor. Son yıllarda birbiri ardına verilen imar izinleri uçuş güvenliği hattı olması gereken alanda binaların hızla yükselmesine neden oldu.
500 metre uzaktaki okul
Havalimanı karşısında daha önce fidanlık alanı olarak ayrılan Yenibosna-Sefaköy güzergahında inşa edilen
Pist konutlara yaklaştı
Atatürk Havalimanı'nda
Karayolundan inişler izleniyor
İstanbul'un karayolu ulaşımının ana akslarından biri olan E-5 Karayolu da havalimanına sıfır mesafesinde. Günün yoğun saatlerinde trafiğin çift yönlü durma noktasına geldiği Yenibosna-Sefaköy arasında uçaklar karayolunun üzerinden iniş ve kalkış yapıyor. İnişler için iyice alçalan uçakları seyretmek isteyenler yoldaki üst geçitlerden havalimanını rahatlıkla görebiliyorlar.
Son boş alan da dolacak
Atatürk Havalimanı çevresinde Ayamama Deresi bölgesinde ilk yapılaşma izni Başbakan Erdoğan'ın İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı olduğu dönemde verildi. 1997’de bölgede ilk kez yapılaşma izni “Yeşilköy Dünya Ticaret Merkezi”nin olduğu alana verildi. Havalimanı yolunun solunda kalan 69 bin metrekarelik son boş alan ise İBB Meclisi'nce otel, rezidans, alışveriş merkezi ile akaryakıt istasyonu yapılması için geçen mayıs ayında imara açıldı.
Kazaların yüzde 64'ü inişte oluyor
Boeing Firması'nın 1959 ve 2001 yılları arasında yaptığı bir kaza araştırması sonucuna göre, uçak kazalarının büyük bölümünün, uçağın inişe geçtiği sırada meydana geliyor. Kazaların yüzde 64'lük kısmı son yaklaşma ve inişte meydana gelirken, iniş anında meydana gelen kazalarda ölenlerin oranı ise yüzde 50'nin üzerinde.