BİR HİSSE DEVRİ İÇİN 5 BİN TL HARÇ ALMAYI BİLEN İSTANBUL TİCARET ODASI MALİYE'NİN ALDIĞI AŞIRI FAİZE SES ÇIKARMAYARAK ÜYELERİNİN YANINDA NEDEN YER ALMIYOR ...
BİR HİSSE DEVRİ İÇİN 5 BİN TL HARÇ ALMAYI BİLEN İSTANBUL TİCARET ODASI MALİYE'NİN ALDIĞI AŞIRI FAİZE SES ÇIKARMAYARAK ÜYELERİNİN YANINDA NEDEN YER ALMIYOR...
Her meslek grubu üyelerinin hak ve menfaatlerini korumak için çaba sarf eder. Ancak İstanbul Ticaret odası başkanları son 20 yıldır İktidar partisinin gayret ve destekleri ile seçildikleri için daha önce ödenmeyen çek, protesto olan senet sayısını ve miktarını, kapanan firma ve şirket sayıları hakkında basın açıklaması yapan İstanbul Ticaret odası her ne hikmetse Ak Parti iktidara geldiği günden bu yana üyelerinin hak ve menfaatlerini koruyan bir basın açıklaması dahi yapmış değil.
İstanbul Times Haber Merkezi - Yıldız Çetiner
İSTANBUL TİCARET ODASININ MALİYE’YE AYLIK FAAİ OARAI 4.7 İDİ 3.7’ YE DİŞÜRDÜNÜZ BU YÜKSEK FAİZLER İLE YİNE 2 SENE SONRA FAİZ RAKAMI ANA BORCU AŞIYOR BU OLMAZ NEDEN DEMİYOR ?
Adını vermek istemeyen bir okurumuz olan H.H.Ç daha yeni bir şirket hisse devri için İstanbul Ticaret odasının kendisinden 4.700 TL harç aldığını buna karşı kendisine bağlı olduğu odanın hiç bir hakkını kurumadığını iddia ederek İTO’ dan memnun olmadığını söyledi.
Örnek veren İTO Üyesi şunu söyledi ”İki sene önce 1 milyon lira borcu olan bir esnaf bunu iki sene ödememiş olsa iki misli olmuş oluyor. Maliye bakanlığı 72 aylık bir borlanma hakkı çıkardı. Esnaf bu borcu aylık % 3.7 faiz ile 72 ay taksit yapsa dönem sonunda bu borç 10 bin TL oluyor.
Küçük bir esnaf 1 milyon lira vergi borcunu ödeyememişken sanki burası Londra’ymış gibi hareket eden Maliye bakanı Mehmet Şimşek aylık % 3.70 faiz ile isterseniz borcunuzu 72 aya kadar taksit yaprak ödeyebilirsiniz diyor.
Maliye bakanı işe tahsilat odaklı baktığı için ne kadar çok faiz ve para alırsam Maliye olarak benim için o kadar iyidir mantığı ile hareket ediyor.
Oysa İstanbul Ticaret odası bir basın açıklaması yaparak İTO olarak bizim üyelerimizin büyük bir kısmı borcunu zamanında ödüyor.
Ancak bize üye olanların az bir kısmı ve diğer meslek odalarına kayıtlı olan küçük esnaf zorda olduğu için Maliye, SGK, Belediye ve diğer kamu kurumlarının zaten bitme noktasına gelen küçük esnaf aylık % 3.7 ile borcunu hiç bir zaman ödeyemez diyerek ilgili kamu kurumlarının aylık sadece % 0.50 Faiz ile esnafın borcunu ödeyeceği şekilde en fazla 72 taksit olmak üzere bir yapılandırma yapılması iyi olur diyen bir İstanbul Ticaret Odası görmeyen üyeleri olarak bizi üzüyor. Odamız yönetimi seçilmem için bana destek verdiği için bende hükümetin yaptığına sesimizi çıkarmayalım emekle bir yere varmak mümkün değildir.
İTO Titre ve kendine gel bu mantık ile sen üyelerin değil hükümetin temsilcisi gibi hareket etmekten vaz geç artık.
Kaynak: İstanbul Times Haber Ajansı (İTHA)




