5 bin 551 metrelik Boğaziçi Tüneli’nin 3 bin 145 metrelik Asya ve Avrupa kıtaları boğazın tabanının 135 metre altından 14 atmosferlik basınca karşı dayanıklı ve zemin koşullarına uygun, EPB (Eart Pressure Balance- Zemin Basıncı Dengeleyici) ve Hard Rock tipi son teknoloji ürünü bir tünel delme Makinesi ile açıldı.
10 ayda Almanya’da imal edilen TDM, 22 Mart 2008 Dünya Su Gününde düzenlenen törenle Boğaziçi Tüneli kazısı başlamıştı. Tünel Delme Makinesi ile Derbent – Beykoz şaftı arasındaki 3 bin 145 metrelik çalışma, hiçbir iş kazası yaşamadan, günde ortalama 8 metre kazılarak bin 756 günde ve programlanan süreden bir buçuk ay erken tamamlandı.
İstanbul'un şu andaki günlük ihtiyacının 1,5 katı kadar suyu iletecek kapasitedeki Boğaz Tüneli tamamlandığında günde yaklaşık 3 milyon metre küp su Avrupa yakasına taşınacak. DSİ'nin yaptığı bu proje ile İstanbul’un su ihtiyacı 2060 yılına kadar teminat altına alınıyor.
İstanbul’un uzun vadeli içme suyu ihtiyacını karşılayacak olan Melen Projesi kademe kademe hayata geçiriliyor. Projenin 1. kademesine 2007 yılında yaşanan kuraklık sebebiyle hız verilmiş ve projeyi yürüten Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü’ne İSKİ tarafından 190 milyon liralık katkı yapılarak 180 kilometre uzunluğundaki hattın Melen–Yeşilçay Regülatörü arasındaki 103 kilometresi tamamlandı. Bu sayede İstanbul’a yıllık 268 milyon m3 içme suyu temin edildi ve 2007 yılındaki büyük kuraklığı İstanbullular hissetmedi.
Melen Projesi’nin 2. kademesi tamamen İSKİ tarafından hayata geçirilmektedir. 1. Aşama isale hattına paralel olarak inşa edilen 135 kilometrelik hattın 77 kilometresi tamamlandı. Melen Projesi 2. Kademesi’nin İstanbul’a yılda 307 milyon m3 içme suyu kaynağı oluşturması hedefleniyor. İkinci kademenin tamamlanmasıyla Melen’den alınabilecek su kapasitesi yıllık 575 milyon m3’e ulaşacak.