Ama Camii cemaati başta olmak üzere bir çok kişi Hacı sen de mi HAÇ reklamı yapmaya başladın dediği için arkadaşımız çok sevdiği aracından soğudu dediler” bu konuda bir haber çalışması yapmamızı isteyen okurlarımızın bu talebinden sonra yaptığımız araştırmada halkın geneli Chevrolet araçların logosunda bulunan işaretin HAÇ sembolü olduğu konusunda hemfikir oldukları kanaatine ulaştık.
Chevrolet Müslüman Mahallesinde salyangoz mu satıyor ?
İstanbul Times Haber Ajansı (İTHA) olarak İstanbul’un bir çok ilçesinde yaptığımız araştırmalarda bir çok kişinin Chevrolet araçlarının arkasındaki HAÇ logosundan rahatsız olduğu için onun yerine ay yıldız şeklinde değişik logolarla araçlarındaki Haç işaretini çıkardıklarına şahit olduk..İsminin açıklanmasını istemeyen Başakşehirli bir okurumuz Chevrolet markasını çok seviyorum ama bu işaret için başta kendi ailemden baskı gördüm. Diyerek firmanın İslam ülkelerinde satacağı araçlarda insanları rahatsız etmeyecek bir logo kullanmaları daha iyi diyerek firmaya yol gösterdi.
Bazı Chevrolet bayilerinin bu işaret haç değil Papyon sembolüdür demelerine rağmen toplumun bunu bariz bir şekilde Haç işaretine benzetmelerine şirketin Türkiye Distribütörünün ne diyeceği merak konusu oldu.
Okurlarımızın sıkıntılarına çözüm bulana kadar işin peşini bırakmayacağız
Chevrolet markalı araçların arkasındaki logo’nun papyon ile alakası olmadığı halk tarafından ifade ediliyor. Firmanın düşüncesi Haç işaretini sembolize etmek de olmayabilir.Ancak bu logonun herkesin zihninde HAÇ’ı çağrıştırdığı biliniyor.
Chevrolet Türkiye‘nin konu ile alakalı görüşü ise şu şekilde
İSTANBUL TIMES BASIN AÇIKLAMASI
Sayın Basın Mensubu,
Yapmış olduğunuz haberde basın meslek ilkelerinin en önemli unsuru olan ve yayınlarda taraflı ve çıkarcı haberden kaçınmayı sağlayan “cevap hakkı” nı Chevrolet Türkiye’ye sunduğunuz için teşekkür ederiz.
Süreli bir yayın olarak uzun yıllardır habercilik yaptığınız Istanbul Times gazeteniz ve haber portalınızın, Basın Konseyi’nin altında imzanızın bulunduğunu düşündüğümüz “Meslek ilkeleri kamusal bir görev olan gazetecilik, ahlaka aykırı özel amaç ve çıkarlara alet edilemez” ilkesine uygun çalışmalar yaptığınızdan şüphemiz Bulunmamaktadır.
Basın Konseyi’nin meslek ilkelerinin omurgası sayılacak “Yayınlarda hiç kimse; ırkı, cinsiyeti, sosyal düzeyi ve inançları nedeniyle kınanamaz, aşağılanamaz” ve “Düşünce, vicdan ve ifade özgürlüğünü sınırlayıcı; genel ahlak anlayışını, din duygularını, aile kurumunun temel dayanaklarını sarsıcı ya da incitici yayın yapılamaz” kapsamında haberinizin kamuoyunda hassasiyet unsurunun son derece dikkat edilmesi gereken noktada olduğu düşüncesindeyiz.
Bu kapsamda açıklamamız şu şekildedir
Saygılarımızla
Chevrolet Türkiye
BASIN AÇIKLAMASIDIR
Chevrolet, Louis Chevrolet ve William C.Durant 3 Kasım 1911 tarihinde Chevrolet Motor Company’yi birlikte kurmaları sonucu başlayan 100 seneyi aşkın bir şekilde de devam eden tüm dünyada saygı gören bir markadır.
Tüm dünyada “Papyon” olarak bilinen Chevrolet logosu,William C. Durant'ın kalmakta olduğu bir Fransız otelindeki duvar kâğıtlarındaki papyonlardan esinlenmesiyle 1912 yılında kullanılmaya başlanmıştır. Durant’ın yönetiminde tasarlanan Chevrolet’nin papyon şeklindeki logosu, 1913 yılı sona ermeden ilk kez bir ilanda görülmüştür. Logo 1914 yılında ise ilk kez Durant’ın yeni ve nispeten daha uygun fiyatlı Chevrolet’lerinde yer almıştır.
Dolayısıyla haberinizde bahsedilen Chevrolet logomuzun Haç işaretiyle yakından uzaktan ilişkisi yoktur. Tüm dünyada global logomuz olan “Papyon” kullanılmaktadır. Dünyanın dört bir yanında 140 ülkeden fazla bir pazarda aynı logo kullanılmaktadır. Haberde ithamda bulunulduğu gibi bir algının ve yanlış anlaşılmanın sadece ülkemizde yer alması üzüntü vericidir.
kamuoyuna saygıyla duyurulur.
NOT : Okurlarımızın haberin sonunda bulunan yorum gönder kısmına logo
hakknda daki düşüncelerini yazıp göndermeleri maları bizi mutlu edecektir.
Kaynak : İstanbul Times Haber Ajansı (İTHA)