<span style="color: rgb(68, 68, 68); font-family: pt_sansregular, Arial, Helvetica; font-size: 16px; line-height: 24px;">Kararın gerekçesi ışığında 1 Eylül’de dershaneler kapanmayacak, dershaneler eğitim hizmeti vermeye devam edecekler. 1 Eylül’den itibaren okul olma hakkına kavuşmuş olan dershaneler mağduriyet oluşmaması için yine okul olarak devam edebilecekler. Okula dönüşmemiş dershaneler de mevcut hallerinde kalabilecekler. Gerekçeli kararın hemen yayımlanmasında da mağduriyetlerin önlenmesi amaçlandı. AYM’nin oy çokluğu ile alınan kararda şu noktalara dikkat çektiği öğrenildi:</span> <p class="selectionShareable" style="margin: 0px 0px 5px; padding: 0px; text-shadow: none; font-size: 16px; line-height: 24px; color: rgb(68, 68, 68); font-family: pt_sansregular, Arial, Helvetica;"><br /> “Anayasa’nın 13. maddesi hak ihlallerinde hangi durumlarda sınırlanacağını belirtmektedir. Bu yasa bu sınırlara uymamaktadır. Aynı şekilde 42. maddesi eğitim ve öğretim hakkının özgürce kullanımını sağlamaktadır. Yasanın bu maddeye de aykırı olduğu görülmüştür. Çalışma özgürlüğü, girişim hakkını düzenleyen 48. maddeye de aykırılık görülmektedir.<br /> <br /> <span style="color: rgb(255, 0, 0);"><strong><span style="font-family: pt_sansbold !important; margin-bottom: 10px !important;">BİR DENGE YOK</span></strong></span><br /> <br /> Eğitim ve öğretim hakkının Anayasa garantisine alındığı demokratik bir toplumda bu karar ölçülü bir karar değildir. İdarenin yaptığı müdahale de ölçülü bir müdahale değildir. Hakkın kullanımında idarenin müdahalesini toplum yararıyla ile ilgili bir sınırının olması gerekir. Her hak bir müdahale ile karşılaşabilir. Ama buradaki zorunluluk net değildir. Bu müdahalenin kamusal yararı ile haklarına müdahale edilenlerin mağduriyetleri arasında bir denge yoktur. Eğitim hakkı temel hak olarak vardır. Yönetim buna müdahale edecekse Anayasa’nın belirlediği sınırların korunması gerekir. Topluma sağlanan yarar ile zarar arasında bir dengenin oluşmadığı doğacak mağduriyetin adiliyet içermediği görülmektedir.”<br /> AYM Raportörü yasanın iptal isteminin reddi yönünde görüş bildirmişti. AYM uzun süredir bekleyen yasayı raportörün tersi yönünde karar vererek iptal etti.<br /> <br /> <span style="font-size: 16px;"><span style="color: rgb(255, 0, 0);"><span style="font-family: pt_sansbold !important; margin-bottom: 10px !important;">CHP iptalini istemişti</span></span></span></p> <p class="selectionShareable" style="margin: 0px 0px 5px; padding: 0px; text-shadow: none; font-size: 16px; line-height: 24px; color: rgb(68, 68, 68); font-family: pt_sansregular, Arial, Helvetica;">Dershanelerin kapatılmasına ilişkin kanun geçen yıl <a class="keywords" target="_blank" title="TBMM" href="http://www.hurriyet.com.tr/index/tbmm" style="text-decoration: none; outline: 0px; font-size: 14px; color: rgb(40, 130, 183); display: inline-block; padding: 2px 4px; transition: 0.5s; -webkit-transition: 0.5s; font-family: pt_sansbold !important;">TBMM</a>’de yasalaşmıştı. CHP yasanın iptali ve yürürlüğünün durdurulması talebiyle AYM’ye başvurmuştu. Kanuna konulan geçici ek maddeye göre dershaneler 1 Eylül’e kadar ya özel okula dönüşecek ya da bu tarihten itibaren tüm faaliyetlerine son vereceklerdi. Yasa ile halen dershanelerde öğretmenlik yapanlardan bir kısmının <a class="keywords" target="_blank" title="Milli Eğitim Bakanlığı" href="http://www.hurriyet.com.tr/index/milli-Egitim-Bakanligi" style="text-decoration: none; outline: 0px; font-size: 14px; color: rgb(40, 130, 183); display: inline-block; padding: 2px 4px; transition: 0.5s; -webkit-transition: 0.5s; font-family: pt_sansbold !important;">Milli Eğitim Bakanlığı</a> kadrosuna dahil edilerek, atamasının yapılması öngörülüyor. CHP, bu düzenlemelerin iptalini ve yürürlüklerinin durdurulmasına talep etmişti. Milli Eğitim Bakanlığı’nda görev yapan daire başkanı ve üstü personelin yabancı dil koşulu aranmaksınız yurtdışı göreve atanması ile okul müdürlerinin atanmasına ilişkin getirilen yeni prosedür konusunda da CHP’nin itirazları bulunuyordu. <br /> <br /> <span style="color: rgb(255, 0, 0);"><strong><span style="font-family: pt_sansbold !important; margin-bottom: 10px !important;">Maddeler</span></strong></span></p> <p class="selectionShareable" style="margin: 0px 0px 5px; padding: 0px; text-shadow: none; font-size: 16px; line-height: 24px; color: rgb(68, 68, 68); font-family: pt_sansregular, Arial, Helvetica;"><span style="font-family: pt_sansbold !important; margin-bottom: 10px !important;">13. MADDE:</span>Temel hak ve hürriyetler, özlerine dokunulmaksızın yalnızca Anayasanın ilgili maddelerinde belirtilen sebeplere bağlı olarak ve ancak kanunla sınırlanabilir. Bu sınırlamalar, Anayasanın sözüne ve ruhuna, demokratik toplum düzeninin ve lâik Cumhuriyetin gereklerine ve ölçülülük ilkesine aykırı olamaz.</p> <p class="selectionShareable" style="margin: 0px 0px 5px; padding: 0px; text-shadow: none; font-size: 16px; line-height: 24px; color: rgb(68, 68, 68); font-family: pt_sansregular, Arial, Helvetica;"><span style="font-family: pt_sansbold !important; margin-bottom: 10px !important;">42. MADDE</span>: Kimse, eğitim ve öğrenim hakkından yoksun bırakılamaz. Öğrenim hakkının kapsamı kanunla tespit edilir ve düzenlenir.</p> <p class="selectionShareable" style="margin: 0px 0px 5px; padding: 0px; text-shadow: none; font-size: 16px; line-height: 24px; color: rgb(68, 68, 68); font-family: pt_sansregular, Arial, Helvetica;"><span style="font-family: pt_sansbold !important; margin-bottom: 10px !important;">48. MADDE</span>: Herkes, dilediği alanda çalışma ve sözleşme hürriyetlerine sahiptir. Özel teşebbüsler kurmak serbesttir. Devlet, özel teşebbüslerin millî ekonominin gereklerine ve sosyal amaçlara uygun yürümesini, güvenlik ve kararlılık içinde çalışmasını sağlayacak tedbirleri alır(Hürriyet).</p>