<p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><strong><span style="font-size:18.0pt">Ve</span></strong></span><span><strong><span style="font-size:20.0pt"><span style="color:red">Milletvekili Özgür Karabat Basın Açıklamasında Şunları söyledi:</span></span></strong></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><strong><span style="font-size:14.0pt"><span style="color:black">ISPARTAKULE GİŞELEREAVM’YE HAYIR! </span></span></strong></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><strong><span style="font-size:14.0pt">Sayın basın mensupları, kıymetli hemşerilerim; </span></strong></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><span style="font-size:14.0pt">Avcılar ilçesi, Tahtakale Mahallesi, Ispartakule bulvarı noktasında B tipi otoyol tesisi projesi inşa edilecek. İşte bizler de bugün “ISPARTAKULE GİŞELERDE AVM’YE HAYIR!” demek için bir araya geldik.</span></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><span style="font-size:14.0pt">Ispartakule toplu konut kavşağına temas sağlayan bu projenin, bölgedeki yaşam kalitesini ciddi anlamda olumsuz etkileyeceği kanaatindeyiz. Bununla beraber bölgede ciddi bir trafik yükünün oluşması da kaçınılmaz olacak.</span></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><span style="font-size:14.0pt">Bahse konu olan Proje, yaşamla iç içe planlanmış, kentin merkezine adeta bir hançer daha saplanıyor. İstanbul’a ihanet süreci iktidar eliyle sürdürülüyor.Baştan uyarıyoruz: Ispartakule, böyle bir yapılanmayı kaldıramaz!</span></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><span style="font-size:14.0pt">Uyarıyoruz: Ispartakule bu denli detaylı bir yerleşim ağını karşılayamaz.</span></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><strong><span style="font-size:14.0pt">Sayın Basın mensupları,</span></strong></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><span style="font-size:14.0pt">Bilindiği üzere TEM otoyolu uzun yıllar önce faaliyete başladı.</span></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><span style="font-size:14.0pt">Ispartakule gişeleri ise, Karayolları Genel Müdürlüğü, İBB ve TOKİ arasındaki protokolle 2009 senesinde hizmete alındı.</span></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><span style="font-size:14.0pt">Eski dönemde şehir dışı olarak kabul edilen bölge, şimdi kent içinde yerleşimin bir parçası haline gelmiş durumda.</span></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><span style="font-size:14.0pt">B tipi otoyol tesisi için düşünülen Ispartakule kuzey ve güney bölgesi eski tır parkı alanları, yoğun trafiğin ortasında kalıyor.</span></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><span style="font-size:14.0pt">2017 yılında, günlük ortalama araç geçiş sayısı 136.337 iken, 2019 yılının son çeyreğinde bu oran 170 bin araç seviyesine ulaşıyor.</span></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><span style="font-size:14.0pt">Görüldüğü üzere araç geçiş sayısında ciddi artış eğilimi söz konusu. Dolayısıyla bu projenin öngörüldüğü alan, şehrin kalbi konumunda.</span></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><strong><span style="font-size:14.0pt">Sayın Basın Mensupları;</span></strong></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><span style="font-size:14.0pt">6001 sayılı kanun uyarınca, alanda yapılacak inşaat faaliyetleri İmar Kanunu’ndaki ‘’Yapı Ruhsatiyesi’’ ne bağlı değil.</span></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><span style="font-size:14.0pt">Aynı zamanda bunları imar planına işlenme şartı yok.</span></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><span style="font-size:14.0pt">Projenin kuzeyde kalan kısmı ‘’Karayolları Koruma Kuşağı’’ bandında kalırken güneydeki kısmı tamamen “Plansız”.</span></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><span style="font-size:14.0pt">Tesislerin işletilmesine ilişkin prosedürlerin Karayolları güzergah planına işlenmesi yeterli oluyor.</span></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><span style="font-size:14.0pt">Toplam inşaat yoğunluğu 118.853 metrekarelik devasa bir projeden bahsediyoruz. </span></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><strong><span style="font-size:14.0pt">Sayın Basın Mensupları;</span></strong></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><strong><span style="font-size:14.0pt">Bu alan için İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin PLANLARI VAR!</span></strong></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><span style="font-size:14.0pt">Ispartakule için tarihi bir hata anlamına gelmesi muhtemel bu proje alanı, İBB açısından farklı anlamlar taşıyor.</span></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><span style="font-size:14.0pt">Öncelikle yapımı öngörülen B tipi otoyol tesisi projesi, İstanbul’un bütünsel planına uygun değil.</span></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><span style="font-size:14.0pt">İBB, TEM otoyolunu genişletmek istiyor. Toplu taşımaya, metroya asli öncelik vermek istiyor. </span></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><span style="font-size:14.0pt">Bu yolla beş yıl içinde kentin trafik sorununda bir rahatlama sağlanması hedefleniyor. </span></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><span style="font-size:14.0pt">Henüz hizmete açılamayan bütün raylı sistemlerin bu süre zarfında tamamlanması hedefleniyor.</span></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><span style="font-size:14.0pt">Burada 630 kilometrelik metro hattının devreye alınması ana gaye. </span></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><span style="font-size:14.0pt">Böylelikle, 15 milyon nüfusun 12.5 milyonu, yani %88’i yürüme mesafesinde metroya ulaşabilecek.</span></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><span style="font-size:14.0pt">Bu projeler tamamlandığında TEM üzerindeki megabüs seferleri, metrobüs ve diğer raylı sistemlerle entegrasyon sağlayacak.</span></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><span style="font-size:14.0pt">İBB’nin planlarıyla bağdaşmayan Ispartakule B tipi otoyol tesisi projesi, kente faydadan zaten içinde çıkılmaz hale gelen sorunları daha da derinleştirecek!</span></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><span style="font-size:14.0pt">Öte yandan Karayolları Genel Müdürlüğü ile özel şirket arasında 27.06.2018 tarihinde imzalanan kira sözleşmesinde yıllık 8 milyon 100 bin lira kira bedeli yer alıyor. “Selway Outlet İstanbul” adı verilen bu proje, 65 bin metrekarelik kiralanabilir alana sahip.</span></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><span style="font-size:14.0pt">Dolayısıyla Karayolları Genel Müdürlüğüiçin rant, özel sektöre daha fazla kar anlamına gelen bu projenin yükünü yine vatandaş çekecek!</span></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><strong><span style="font-size:14.0pt">Sayın Basın Mensupları;</span></strong></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><span style="font-size:14.0pt">Söz konusu projenin makro ölçekte İstanbul’a, mikro ölçekte Avcılar ilçesine ve Ispartakule bölgesine olumsuz yansımaları olacağı açık. Hizmet adı altında bölgenin yaşam kalitesini düşüren ve vatandaşa ağır külfetler getiren bu sürecin bir an önce durdurulması çağrımızı yineliyoruz.</span></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><span style="font-size:14.0pt">Bölgeye kabus gibi çökecek projeye alan açanları, İstanbul’a devam eden ihanet sürecinin ve zihin orucunun son bulmasını talep ediyoruz. </span></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><span style="font-size:14.0pt">Bu yöndeki niyet ve kararlılığımızı bir kez daha sizlerin aracılığıyla kamuoyuyla paylaşıyoruz.</span></span></p> <p style="margin-left:-42.55pt; margin-right:0cm"><span><strong><span style="font-size:14.0pt">Kaynak: İstanbul Times Haber Ajansı (İTHA)</span></strong></span></p>