banner175

Obeziteden Korunma Yolları

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kadın ve Aile Sağlığı Koruma Hizmetleri Sağlık Eğitimcisi Hülya Kaptan, Küçükçekmece Belediyesi Sefaköy Kültür ve Sanat Merkezi’nde çağın hastalığı ‘Obezite’ yi anlattı.

Obeziteden Korunma Yolları

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kadın ve Aile Sağlığı Koruma Hizmetleri Sağlık Eğitimcisi Hülya Kaptan, Küçükçekmece Belediyesi Sefaköy Kültür ve Sanat Merkezi’nde çağın hastalığı ‘Obezite’ yi anlattı.

19 Aralık 2013 Perşembe 10:21
Obeziteden Korunma Yolları
banner171
Sağlık Eğitmeni Hülya Kaptan Küçükçekmecelilerle bir araya geldiği söyleşide, tüm dünya ülkelerinde olduğu gibi ülkemizde de görülme sıklığı gün geçtikçe artan ‘Obezite’ ile alakalı bilinmeyenler ve merak edilenlerle ilgili katılımcılara bilgi verdi.

NELER SEBEP OLUYOR?

Besinlerle alınan enerjinin her zaman alınan enerjiden fazla olması ve fazla enerjinin vücutta yağ olarak depolanması sonucu obezitenin ortaya çıktığını ifade eden Kaptan, bunun en önemli sebebinin hareketsiz yaşam olduğunun altını çizdi. Kaptan, aşırı yağlı yeme, ihtiyaçtan fazla kalori alma, ilaçlar ve hormon faktörü, sosyo -ekonomik ve psikolojik faktörler ve genetiğin de obeziteyi tetiklediğini belirttiği söyleşide, diyetin önemine dikkat çekti.

‘İYİ BİR DİYET DOYURUCU OLMALIDIR’

İyi bir diyetin doyurucu olmasının yanı sıra vitamin protein ve mineral bakımından, yeterli olması gerektiğini dile getirerek, ‘ örneğin, kuru fasülye, bulgur pilavı ve ayran paha biçilemez bir diyettir.’ diyen Kaptan, diyetin tüm besin öğelerini kapsaması gerektiğini söyledi. Kaptan katılımcıları da şu besinlere karşı uyardı:

‘Mayonez, salata sosları, kavrulmuş kuruyemişler, hamur işleri, sucuk, salam, et ürünleri ve fast food’ dan uzak durun. Çünkü bu yiyecekler sizi şişmanlatır.’

‘EV İŞLERİ OPSİYONEL İŞLERDİR’

Egzersizin de kilo vermede önemli bir etken olduğunu belirterek, bütün vücudu çalıştıran egzersizlerin tercih edilmesi gerektiğini söyleyen Hülya Kaptan; ‘ Yüzmeyi tavsiye ediyoruz. Ayrıca, asansör kullanmayın. Ağırlık taşıyın. Ağırlık kemikleri güçlendirir. Çalışma saati olmayan işler, çok opsiyonel işler, fiziksel aktivite sayılmaz. Örneğin;’ kadınlar o kadar ev işi yapıyorum, zayıflayamıyorum’ derler ancak ev işi düzenli saatlerde değil , çoğunlukla keyfe keder yapılan iştir. O yüzden aktivite sayamayız. diye konuştu.

‘AŞIRI KİLO ALMAMAK İÇİN…’

Kaptan, aşırı kilo almamak adına alışveriş listesine sadık kalınması gerektiğini de belirterek, ‘ Su tüketiminizi artırın. Tok karna alışverişe çıkın. Bir şeyler yerken aynı zamanda televizyona kilitlenip kalmayın. Küçük porsiyonlar tercih edin. Daha yavaş yemek yiyin ve hazır yiyeceklerden kaçının. ‘dedi.

 
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner186

banner189