Proje kapsamında Söğütlüçeşme'den başlayan Yavuz ve Atatürk tünelleri Üsküdar İstasyonu'na ulaştı. Böylece Üsküdar İstasyonu ile Boğaz'ın altındaki daldırma tüneller arasındaki mesafe 800 metreye düştü.

3 futbol sahası büyüklüğündeki Üsküdar İstasyonu'na kurulan 130 metre uzunluğundaki tünel delme makinesi, Bakan Binali Yıldırım'ın düğmeye basmasıyla Boğaz'a doğru son yolculuğuna çıktı. Makinenin 2010'un Mart ayında Boğaz'ın altındaki daldırma tünellere ulaşarak iki tüneli birleştirmesi öngörülüyor.

Türkiye'nin en önemli projesinin tamamlanmasıyla Asya ile Avrupa'nın birbirine demiryoluyla bağlanacağına dikkat çeken Ulaştırma Bakanı Yıldırım, hesapta olmayan nedenlerle projenin süresinin uzadığını, bu sebeple maliyetin arttığına dikkat çekti.

Yüklenici firmanın ve Demiryollar Limanlar, ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü'nün (DLH) birçok zorluğu çözerek bugüne geldiklerini anlatan Yıldırım, "Zarar etmelerine rağmen projeyi bırakmadılar. Çünkü bu proje para kazanmanın ötesine geçmiştir, Türkiye'nin prestij projesidir. Önemli olan yüklenicinin de yaşaması, projenin de başarıyla sonuçlandırılmasıdır." dedi.

Projenin tamamlanmasının arkeolojik kazılar nedeniyle geciktiğini söyleyen Yıldırım, artık arkeolojik çalışmaların tamamlandığını ve çalışmaların hızını kesecek bir engel kalmadığını ifade etti. Marmaray ile İstanbul'un 8.500 yıllık tarihinin ortaya çıkarıldığını ifade eden Yıldırım, "İstanbul'un binlerce yıllık tarihini bu proje ile ortaya çıkardık. İstanbul sadece Marmaray'ı kazanmadı, tarihini de kazandı, kültürel zenginliğini kazandı." diye konuştu.

Marmaray'ın yer altı kısmının yüzde 56'sının tamamlandığı ve projeye şu ana kadar 500 milyon dolar ödendiği bilgisini veren Yıldırım, şöyle konuştu: "Kazı çalışmalarını kapsayan Kazlıçeşme ile Söğütlüçeşme'yi bağlayan 13,5 kilometrelik kazı çalışmalarını 2012 yılında tamamlamayı hedefliyoruz."

Editör: TE Bilisim