banner175

Dere Yatağı Rezidans- Mezar Olmasın !

Eylül 2009 İstanbul’da yaşanan sel felaketinde 40 dan fazla vatandaşımızın hayatını kaybettiği en çok hasarın yaşandığı Basın Ekspres yolu şu an gökdelen işgaline uğramış durumda. Dereye en yakın binayı yapan Mar Yapının G-Yoo projesi aynı şekilde yaşanacak bir sel felaketinde dere ıslahı yapılmış olsa da su akar yolunu bulur atasözü gereği burası halen ciddi bir tehlike ile karşı karşıya.

Dere Yatağı Rezidans- Mezar Olmasın !

Eylül 2009 İstanbul’da yaşanan sel felaketinde 40 dan fazla vatandaşımızın hayatını kaybettiği en çok hasarın yaşandığı Basın Ekspres yolu şu an gökdelen işgaline uğramış durumda. Dereye en yakın binayı yapan Mar Yapının G-Yoo projesi aynı şekilde yaşanacak bir sel felaketinde dere ıslahı yapılmış olsa da su akar yolunu bulur atasözü gereği burası halen ciddi bir tehlike ile karşı karşıya.

istanbultimes
istanbultimes
23 Eylül 2015 Çarşamba 10:03
Dere Yatağı  Rezidans- Mezar  Olmasın !
banner171
Takdir-i ilahi dememek için bir hereksi uyarıyoruz
Ülkemizde genelde üzücü olaylar yaşandıktan sonra yetkililer kameralar karşısına çıkar bu bir takdiri ilahidir derler ve akabinde üç beş gün sert açıklamalar yaparak kamuoyunun gazını aldıktan sonra her şey eskisi gibi devam eder. 2009 Eylül ayında yaşadığımız sel felaketinden sonra İBB başkanı Dr.Mimar Kadir Topbaş Kameraların karşısına geçerek aynen şunu söyledi “ Dere yataklarında ne kadar bina varsa imarlı ve izinli de olsa kimsenin gözünün yaşına bakmadan bedeli ne ise yıkar geçeriz” demişti.
 
İstanbul Times Haber Merkezi / Haber : Merve Saraç – Gökhan Karabayır Foto:Ali Baş
Peki dere yataklarında yıkılan bina var mı yoksa aksine  Basın Ekspere yolunda tam 69 tane gökdelen için izin mi çıktı ?
İBB başkanı Topbaş’ın o zaman olayların sıcaklığı ile yaptığı konuşmanın gerçekleşme şansının çok az olduğunu biliyorduk. Ancak yaptığı açıklamalar halen ortada duruyorken yollarda hiçbir değişiklik olmaksızın tam 69  dev projeye izin verilmesi tek kelime ile bu kadar da olmaz deditti.
Mar Yapı  Dereye sıfır işyeri yaptı bu kadar da olmaz demeyin işte oldu
G-Yoo ismi ile Dereye sıfır denebilecek bir lokasyonda bina yapan Mar Yapı son yıllarda İstanbul’un bir çok ilçesinde kanunlara uygun olsa da akla ve mantığa uygun olmayan bina yapımına Mar yapı da katıldı.Her gün de bu tür binaların sayıları artıyor Bu haberimizde  yağan her şiddetli yağmur ile sele teslim olan Basın Ekspres yolunda bas parayı al imarı mantığı ile yapılan binalardan sadece bir tanesi olan Mar Yapı’nın G-Yoo projesini mercek altına aldık. Mar yapı İBB tarafından dere ıslahı yapıldığını ve bir daha 2009 da ki gibi bir durumun yaşanmayacağını iddia ettiği yazıyı haber merkezimize öndermiş olsa da biz dere yatağında ne kadar ıslah yapılırsa yapılsın doğanın dengesini değiştirmeye kalkarak oralara imar verilmesinin uygun ve doğru olmadığını iddia ediyoruz. Çok yakında Bağcılar Belediyesi ve İBB ye Bilgi edinme yasası kapsamında dilekçe vererek hangi mantık ve gerekçeler ile dere yataklarına bina yapma izni verdiklerini sorduğumuz sorular ile öğrenemeye çalışacağız.
Gazeteci yazar Hüseyin Çetiner  yazdığı  İstanbul’un Kibir  Kuleleri I isimli kitapta da G-Yoo projesinede yer veriyor
İstanbul Times Yayın Grubu imtiyaz sahibi gazeteci yazar Hüseyin Çetiner’in 2009 dan bu yana üzerinde çalıştığı ve her ilçede kamuoyunun vicdanını yaralayan 1 veya 2 binanın yer alacağı kitap bitmek üzere.Bu kitapta Çetiner  2009 da 1 hafta kapalı olan Basın Ekspres yolunda yapılan bir çok bina olmasına rağmen dereye en yakın bina olması nedeni Mar yapı tarafından inşa edilen ve kaba inşaatı biten G-Yoo için önemli bir yer ayrıldı. Önümüzdeki sürede  kanuni olsa bile ahlaki olmadığı ile alakalı bir çok kişi tarafından görüş bildirilen binaların yer aldığı kitap kamuoyunda ciddi bir ilgi göreceğe benziyor. Çetiner özetle kendisinin de Başakşehir’de ikamet ettiğini ifade ederek 2009 sel felaketinde arkadaşı olan Yeminli Mali Müşavir merhum Hüsnü Birincinin de hayatını kaybettiği bir yerde bina yapımı için imar verilmesi tam anlamı ile bir felaket. Ben bizzat kendim tam 8 gün bu yol kapalı olduğu için Sefaköy üzerinden evime gitmek zorunda kaldım. Bir çok kişi rant elde etmek uğruna  bu projelere ses çıkarmazsa bile ben gücümün yettiği kadar ve dilimin döndüğü kadar dere yataklarına imar izninin verilmesinin bir felaket olduğunu  hep ifade ettim bundan sonrada ifade edeceğim. Velev ki dere ıslahı yapıldı dense de dedi.
İşte cevap bekleyen sorular ?
1-Mar Yapı G-Yoo projesini yaptığı arsayı ne zaman satın almış ?
2-Eğer Arsa satın alınmış ise alındıktan sonra imar değişikliği olmuş mudur ?
3- Bu arsa Mar Yapı gibi güçlü bir firmanın değil Köylü Mehmet Amcanın yeri olsaydı aynı şekilde imar verilecek miydi ?
4-İlçe belediyesi olan Bağcılar bu proje için olumsuz görüş beyan etimi etmedi mi ?
5-Dere ıslahı yapılmış olsa bile 2009 da ki gibi şiddetli bir yağmur yağsa basın  ekspres
     yolunun aynı şekilde sele teslim olmayacağı garantisi var mı ?
 
6… TOPLAMDA 12 SORU VAR…
 
 
İşte Mar yapıdan haber merkezimize gelen yazıyı aynen yayınlıyoruz
Sayın Yetkili,
Öncelikle cevap hakkımızı kullandırmak üzere bizimle iletişime geçmenizden çok memnun kaldık. Bu etik davranışınızdan dolayı size teşekkür ederiz.
Güneşli projelerinin konumundan dolayı endişelerinizi anlıyoruz. Ancak biz söz konusu lokasyondaki projemizi geliştirirken, tüm etüt çalışmalarımızı büyük bir titizlikle yaptık, gerekli önlemlerimizi aldık. Takdir edersiniz ki böylesi büyük bir yatırımı, iş insanları olarak bu tip risklerle yapmayı biz de istemeyiz. Açıkçası bu anlamda Mar Yapı olarak biz de üzerimize düşen görevleri eksiksiz yerine getirdik, ruhsatımızı aldık ve inşa çalışmalarına başladık.
Ayrıca söz konusu dere, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin büyük yatırımlar yaparak ıslah ettiği ve çalışmalarının hala devam ettiği bir proje. Büyükşehir Belediyesi ıslah çalışmaları kapsamında ilk etapta E-5 Karayolu’nun güneyindeki atıksu kolektörleri tamamlanarak Marmara Denizi’ne açıktan akan atık sular toplanmış ve Ataköy İleri Biyolojik Atıksu Arıtma Tesisi’ne aktarıldı.
Ayamama Deresi'nin Çobançeşme Kavşağı ve bağlantıları geçişindeki kritik kesitlerde yapılan genişletme çalışmaları kapsamında; E-5 Karayolu altındaki 12 metre genişliğindeki mevcut kesit 24 metreye çıkartıldı.
Basın Ekspres Yolu altındaki yaklaşık 80 metre uzunluğunda, 3 metre yüksekliğinde ve 9 metre genişliğindeki mevcut kesit; 3,40 metre yüksekliğe ve 30 metre genişliğe çıkartıldı. Böylece kesitleri yetersiz olan E-5 Karayolu geçişi, E-5 Havalimanı dönüşü ve Basın Ekspres Yolu geçişlerinde kesitler büyütülerek yaklaşık 4 katına çıkartıldı.
E-5 Havalimanı Dönüş Köprüsü geçişinde yükseklik 6 metreye, genişlik de 25 metreye çıkartıldı.
Dolayısıyla ıslah çalışmaları da İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından büyük bir özenle gerçekleştirildi. Islah projesiyle ilgili daha detaylı bilgileri İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nden elde edebileceğinizi düşünüyoruz. 
Son Güncelleme: 23.09.2015 10:10
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner186