banner175

Çapa Bilim Koleji TEOG sınavının ikinci ve son gününü değerlendirdi

2016-2017 eğitim-öğretim yılı 2. Dönem TEOG (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş) sınavı 27.04.2017 Perşembe günü ikinci oturumuyla sona erdi. Sınavın ikinci gününde Fen Bilimleri, İngilizce ve T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük sınavları yapıldı.

banner170

Çapa Bilim Koleji TEOG sınavının ikinci ve son gününü değerlendirdi

2016-2017 eğitim-öğretim yılı 2. Dönem TEOG (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş) sınavı 27.04.2017 Perşembe günü ikinci oturumuyla sona erdi. Sınavın ikinci gününde Fen Bilimleri, İngilizce ve T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük sınavları yapıldı.

istanbultimes
istanbultimes
27 Nisan 2017 Perşembe 16:41
Çapa Bilim Koleji TEOG sınavının ikinci ve son gününü değerlendirdi
banner171

Konuyla ilgili görüşlerini aldığımız Çapa Bilim Koleji Kurucusu Maksut Konyar TEOG sınavıyla ilgili olarak;

“Bugün TEOG sınavının ikinci oturumu gerçekleştirildi. Sene başından beri büyük bir özveriyle çalışan öğrencilerimizi ve onlara destek olan öğretmenlerimizi tebrik ediyorum.

İstanbul Times Haber Merkezi / Erhan Şahin 

Öğretmenlerimizle yaptığımız değerlendirmede ikinci gün sınavlarının MEB kazanımlarına uygun olarak hazırlandığını, tartışmaya mahal verecek, öğrencileri ikilemde bırakacak herhangi bir soruyla karşılaşılmadığını gördük. Bu bağlamda bu yılki sınavın, geçtiğimiz yıllara göre daha özenli hazırlandığını söyleyebiliriz.

Ders bazında değerlendirmeye geçecek olursak Fen Bilimleri sorularının açık, net ve anlaşılır olduğunu söyleyebiliriz. 1. ve 2. ünite dışında tüm ünitelerden soru sorulmuş. Sorular Maddenin Yapısı, Işık/Ses, Canlılar ve Enerji, Elektrik ve Fiziksel Olaylar konularına orantılı olarak dağıtılmış ve kazanımlara uygun olarak seçilmiştir. Öğrencileri ikilemde bırakacak, anlaşılması zor herhangi bir soruyla karşılaşılmamıştır.

T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürk dersi sorularının da kazanımlara uygun olarak hazırlandığını görüyoruz. Tahmin ettiğimiz üzere 14 soru Çağdaş Türkiye Yolunda Adımlar ve Atatürk İlkeleri’nden seçilmiş. 6 soru da ilk dönem konusu olan Ya İstiklal Ya Ölüm ünitesinden sorulmuş. Sorular genel olarak öğrencilerin, kavrama, analiz ve sentez becerilerini ölçmeye yönelik seçilmiş olup, bilgi seviyesinde az soru sorulmuştur. Ayrıca özellikle milli egemenlik, bağımsızlık, eşit yurttaşlık ve çağdaşlaşma kavramları üzerinde durulmuştur. Çeldirici ve öğrencilerin anlamakta güçlük çekebileceği herhangi bir soru sorulmamıştır.

İngilizce dersinde de sorular, net, anlaşılır, öğrenci seviyesine uygun ve kazanımlarla örtüşür düzeyde hazırlanmıştır. Genel olarak ikinci dönem konularından sorular seçilmişse de, ilk dönem konularına da az da olsa yer verilmiştir. Sorularda görsellere oldukça fazla yer verilmesi öğrenciler açısından bir kolaylık sağlamıştır. Sorular genellikle okuduğunu anlama, kelime-kavram bilgisi ve okuduğu metinden sonuçlara ulaşma gibi temel İngilizce bilgisi seviyesinde sorulmuştur.” diyerek görüşlerini ifade etti.

Kaynak:İstanbul Times Haber Ajansı (İTHA)

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.