Yılmaz, BMD’nin yeni yönetim kurulunun basınla bir araya geldiği toplantıda yaptığı konuşmada, 400 markadan oluşan derneğin toplam cirosunun 24 milyar dolar olduğunu, 70 bin çalışanı ve yurt içinde 40 bin, yurt dışında 69 ülkede 1.175 mağazası bulunduğunu kaydetti.
BMD üyesi markaların mağazalarının, toplam 2,3 milyon metrekare alanda faaliyet gösterdiğini belirten Yılmaz, yönetimleri döneminde hedeflerinin, “yurt dışında Türk markası bayrağını çoğaltmak” olacağını söyledi.

Yılmaz, derneğin, dünyadaki perakendecilik açısından veri sağlayan, yaşanılan tecrübeleri paylaşan ve yol gösteren bir organizasyona dönüşeceğini, doğru pazarlama ve tecrübeler ışığında markaları büyütmek için çalışacaklarını ifade etti.

Markaların giderek güçlenen kurumsal yapılar olarak yurt dışında çalışma olanağı yarattığına değinen Yılmaz, “Bu durum kariyer yapmak isteyen genç insanlar için altın bir fırsat. Perakende sektöründeki bu altın fırsatları çok iyi anlatarak sektöre olan ilgiyi artıracağız. Sektör için gerekli insan kaynakları imkanını oluşturmak için özel kuruluşlar ile eğitilmiş İK havuzu oluşturacağız” diye konuştu.
Yılmaz, üniversitelerde perakende mühendisliği dalı oluşturulması için çalışmalar yürüteceklerini bildirerek, sektörün istihdam yaratma olanağının fazla olduğunu, BMD markalarının rekabet gücünü artıracak faaliyetleri önemsediklerini, sektöre bu anlamda fayda sağlamanın ana misyonlarından biri olduğunu vurguladı.

“SEKTÖR, 10-15 YIL İÇİNDE 50 MİLYAR DOLARLIK İHRACATA ULAŞABİLİR”
Sektör için önem taşıyan İstanbul ve çevresinin organize olmuş bir ekosisteme ve potansiyele sahip bulunduğuna işaret eden Yılmaz, bu potansiyelin harekete geçirebilmesi için dış ticareti kısıtlayıcı faktörlerin ayıklanması ve “İstanbul Shopping Fest”in (İstanbul Alışveriş Festivali) hayata geçirilmesi gerektiğini söyledi.

Yılmaz, “Bunun için çaba sarf edeceğiz. Bunlar yapıldığında İstanbul, Dubai gibi, çevre ülkeler ve Avrupa için bir alışveriş cenneti, aynı zamanda bölgesel moda merkezi olacaktır” dedi.

Sektörün 10-15 yıl içerisinde bu tip bir yönlendirme ile markalı ihracat başta olmak üzere 50 milyar dolarlık ihracata ulaşabileceğini kaydeden Yılmaz, “Cumhuriyetin 100. yılında 500 milyar dolarlık ihracat hedefinin 50 milyar dolarını sahiplenerek Türk markalarının gücünü ortaya koyuyoruz. Hedefimiz, yurt dışında büyüyen Türk markalarının katma değer yaratan markalı ihracatlarını büyütmektir” diye konuştu.
Yılmaz, hedeflerine ulaşmak için kuvvetli bir yönetim kurulu oluşturduklarının altını çizerek, bütün sektör bileşenleriyle ilişkilerini geliştirerek marka, moda, perakende konularında bilgi sağlayıcı, yol gösterici, yönlendirici olacaklarını belirtti.
BMD Başkanı Yılmaz, “Her ortamda neden tekstilci olmadığımızı, neden gıda satan marketler ile aynı kategoride olmadığımızı anlatacağız. Çok ufak yatırımlar ile ne kadar büyük istihdam yarattığının altını çizip, perakendenin önemini ortaya koyacağız. Dış ticarette üretici ülke refleksleri ile zaman zaman ortaya çıkan korumacı eğilimlerin yanlışlığı konusunda bilinç oluşturacağız. Bu bilinci de rakamlara, verilere dayanarak ifade edeceğiz” dedi.
Moda perakendesinin, Türkiye’nin dünya liginde şampiyonluğa oynayabilecek sektörlerin başında geldiğine işaret eden Yılmaz, bunun daha da gelişmesi için yönetim olarak ellerinden geleni yapacaklarını ifade etti.

“YURT DIŞINA AÇILIM, DAHA DA DESTEKLENECEK”
Yılmaz Yılmaz, soruları yanıtlarken, dernek yönetim kurulu üye sayısının
22’den 24’e çıktığını, ancak bunun karar alma mekanizmalarında zorluğa neden olmayacağını, “kuvvetli” yönetim kurulunun belli konularda belli sorumluluklar paylaştığını belirtti.

Perakende yasasına BMD olarak katkıda bulunmak istediklerini ifade eden Yılmaz, moda perakendesinin bulunduğu yer itibariyle gıda perakendesinden farklı olduğunu vurguladı.

Yılmaz, bir soru üzerine, komşu ülkelerle olan ticaretin serbestleştirilmesi konusunun önemli olduğuna dikkati çekerek, bu anlamda serbestleşmenin devam etmesini umduklarını, ithalat kısıtlamalarının kalkmasını istediklerini belirtti.
Yeni yönetim kurulunun, dışarıya açık bir yönetim kurulu olduğunu dile getiren Yılmaz, “Yurt dışına açılım, bizim tarafımızdan daha da desteklenecek.  BMD markalarını yurt dışına götüremeyiz, ama nereye gidebilecekleri ve gittikleri yerlerde nelerle karşılaşabilecekleri konusunda bilgi verebiliriz” diye konuştu.

Yılmaz, BMD üyesi markaların 2010 yılı sonu hedefini “4-5 milyar dolarlık ciro artışı, 30-40 bin kişilik yeni istihdam, 2,8 milyon metrekare alanda faaliyet göstermek, 250 milyon dolarlık yatırım” şeklinde açıkladı.

AVM’lerdeki kira miktarı gibi konulara girildiği takdirde, “işin içinden çıkılamayacağını” kaydeden Yılmaz, tüm sektöre fayda sağlayacak konuları ele almayı hedeflediklerini bildirdi.

Editör: TE Bilisim