<br /> <span style="font-size: 16px;"> <div><span style="line-height: 18.4px;">Büyük kısmı İstanbul’da olmak üzere Türkiye ve yurt dışını kapsayacak bir şekilde 600’den fazla şubesi olan OSES ÇiğKöfte’nin patronu genç ve başarılı yatırımcı Osman Yaşar’ı Gaziosmanpaşa’daki Çiğ Köfte fabrikasında ziyaret ettik.Çiğköfte sektörü hakkında söyleştiğimiz Osman Yaşar Usta, konuşmasında önemli konulara temas ederek,“OSES, bir gün McDonald’s gibi bir dünya markası neden olmasın” dedi.</span></div> </span> <br /> <span style="font-size: 16px;"> <div><b><span style="line-height: 18.4px; color: red;"><br /> <span style="color: rgb(0, 0, 0);">İstanbul Times Haber Merkezi<br /> <br /> </span><br /> Tarihi 400 bin yıl öncesine dayanıyor</span></b></div> </span><span style="font-size: 16px;"> <div><span style="line-height: 18.4px;"><br /> Osman Usta (Yaşar) çiğköftenin Adıyaman’da 4.000 bin yıl önce kurulan KomageneKrallığı’nda ortaya çıktığını ifade etti. OSESÇiğköfte’ninpatronu OsmanYaşar, modern fabrikası ve 600’den fazla şubesi ile binlerce kişiye iş kapısı açtıkları için mutlu olduğunu ifade ederek her gün istikrarlı bir şekilde büyüdüklerini ifade etti.</span></div> </span><span style="font-size: 16px;"> <div><b><span style="line-height: 18.4px; color: red;"><br /> Şanlıurfa’nın mı Adıyaman’ın mı?</span></b></div> </span><span style="font-size: 16px;"> <div><span style="line-height: 18.4px;"><br /> Osman Bey, “ Urfalılar,çiğköftenin kendilerine ait olduğunu ifade ediyor siz ise Adıyaman’da ortaya çıktığını söylüyorsunuz, nasıl oluyor bu? Şeklindeki sorumuz üzerine şunları söylüyor:</span></div> </span> <br /> <span style="font-size: 16px;"> <div><span style="line-height: 18.4px;">”KOMAGENE Krallığı döneminde Nemrut, Hz.İbrahim’in büyük bir ateşte yakılmasını emreder.Bu amaçla o güne kadar yakılmayan dev bir ateş yaktırmış,halkının da ateş yakmasını yasaklamıştır. Efsaneye göre,bir avcı avladığı ceylanı ateşte pişiremeyeceği için ceylanın arka baldırından aldığı yağsız eti taşla ezip,buğday ile harmanlayarak bir yemek haline getirmiştir.</span></div> </span> <br /> <span style="font-size: 16px;"> <div><span style="line-height: 18.4px;">O tarihten 1993 yılına kadar sıra gecelerinde ve özel günlerde tüketilen bir yiyecek olan çiğköfte,OSES’in yaptığı AR–GE çalışması ile daha uzun süre dayanabilen ve daha sağlıklı olan etsiz çiğköftenin buluşunuyaptık.</span></div> </span> <br /> <span style="font-size: 16px;"> <div><b><span style="line-height: 18.4px; color: red;">Etli ile etsiz arasındaki fark</span></b></div> </span> <br /> <span style="font-size: 16px;"> <div><span style="line-height: 18.4px;">Bildiğiniz üzere etli çiğköfte sağlık açısından sakıncalıdır. Bizim ürünümüz etsiz olup, bulgur, salça, ceviz,isot ve baharat karışımından oluşmaktadır.Etli çiğ köfte belli bir süre içinde tüketilmesi gerekirken bizim etsiz çiğ köfte sağlıklı yerlerde muhafaza edildiği zaman daha uzun süre dayanıklı olabiliyor.</span></div> </span><span style="font-size: 16px;"> <div><b><span style="line-height: 18.4px; color: red;"><br /> Besin değeri yüksek</span></b></div> </span> <br /> <span style="font-size: 16px;"> <div><span style="line-height: 18.4px;">Biz çiğköfteyi besin değeri yüksek,7’den 70’e herkesin sağlıkla tüketebileceği bir ürün haline getirdik ve bu lezzeti Türkiye’ye sevdirdik. OSES olarak bu işe üç tekerlekli el arabası ile başladık. Şimdi, Türkiye genelinde600‘den fazla şubemizle hizmet vermekteyiz.</span></div> </span> <br /> <span style="font-size: 16px;"> <div><b><span style="line-height: 18.4px; color: red;">Dünya markası olmayı hedefliyoruz</span></b></div> </span><span style="font-size: 16px;"> <div><span style="line-height: 18.4px;"><br /> OSES Çiğköfte tesislerimiz,Avrupa standartlarında olup tam kapasite ile çalışması halinde günlük 30 ton çiğköfte üretebilmektedir.</span></div> </span> <br /> <span style="font-size: 16px;"> <div><span style="line-height: 18.4px;">OSES, toplumsal sorumluluğu yüksek kaliteli ürünler sunan ve kendini sürekli geliştiren,iş ahlakına uygun,dürüst çalışan bir firmadır. Hedefimiz;şirketimizi farklı konseptiyle ve kendine has sunumuyla uluslararası pazara taşımak ve bu lezzeti dünya markası haline getirebilmektir.”<br /> <br type="_moz" /> </span></div> </span><span style="font-size: 16px;"> <div><span style="line-height: 18.4px;">Osman Yaşar,söyleşinin son bölümünde hedeflerini büyük tuttuklarını ve bir gün dünyada bir McDonald’s gibi olmayı planladıklarını ifade etti.</span></div> </span> <br /> <span style="font-size: 16px;"> <div><b><span style="line-height: 18.4px; color: red;"><br /> Kaynak:İstanbul Times Haber Ajansı (İTHA)</span></b></div> </span> <div><span style="font-size: 16px;"> </span></div> <span style="font-size: 16px;"> </span>