Foça’daki terör saldırısında şehit olan er Özkan Ateş askere çağırılırken, askerlik görevini yaptığında alevisin askerlik yapamazsın denmedi. Her Türk vatandaşı gibi diyemiyorum çünkü: parayı bastıran, sahte nedenlerle çürüğe çıkanlar var hele birde testis kanseri olarak askere gidemeyenler var ki insanları hiçe sayarak evlenip baba oluyorlar.
Tıptan uzak bir şekilde yumurtaya can veren Allah Syn Tayip Erdoğan’ı da dede yaptı diyip olayın içinden çıkalım mı yani.
Askere gitme cesareti duyarlılığını göstermiş bir askeri koruma gücüne sahip olamamışız üstüne cenazesini de ailesinin isteklerini dininin gereklerini sonuna kadar yerine getirme hakkı vermemişiz.
Devlet töreninin Cem evininde yapılmaması bir sorundur. Alevi askerin cenazesinin Camiye götürülmesi sorun teşkil etmiyorsa; devlet protokolünün de Cem Evine gitmesinde bir sorun olmaması gerekiyor. Çoğulcu demokrasi zihniyetinden uzak bir davranış sergilenmiştir. Halkı kucaklamak sadece makarna vermekten geçince böyle ikilemlerin olması doğal herhalde.
Ordu prosedürün de cenaze törenleri için ölen askerin bölgelerine göre camiler belirlenmesi dışında resmi olarak farklı dine mensup kişilerin ibadet hanelerin yer almaması o kişileri yok saymaktır.
Yok, sayılan halkın hakkını araması yaşamının gerekleriyken daha çok oy vererek teşekkür etmeyi mi yeğliyor yoksa.
Alevinin hakkını Sünni ile Kürtün durumunu Türk ile fakirin durumunu zenginle karar verirsek çoğulcu demokrasiden uzaklaşıp bir sonuç elde edemeyiz.
2011 mitingler de halkı galeyana getirerek bir insanın dinini, inanış tarzını yuhalatıp, ibadet hanesine ucube benzetmesini yapıp üstüne ben Hz. Ali gibi yaşamaya çalışıyorum dediğinde söylemlerlerinizle eylemleriniz bedeninizde kavga eder. Bizim halkımızın bunları görmemesi sizi başarılı, doğru kılmaz ortada var olan yanlışlar yaşam hakkını kısıtlayan suiistimaller bulunmaktadır.

İzmir de ki halk Mehmetçik için adeta seferberlik ilan ederek güzel bir dayanışma, yardımlaşma örneği gösterirken dahi gâvur İzmir suçlamalarına maruz kalmıştır.  Olaylara sadece dini gereksinimlerimiz doğrultusunda bakan toplum, devlet neden şehit Özkan’a dini vecibelerini yerine getirme hakkı vermemiştir.

Dini değerlere yuhalatma, sonra ibadet hane için yersiz yakıştırma en sonda ölüleri asimile etme çabası.

Yanlışa en son cevabım Büyük ozan Âşık Mahzuni Şerif’in dörtlükleriyle:

Hor olanı hoşlarız biz
Hak diyerek başlarız biz
Şeytan yaklaşamaz bize
İkiliği taşlarız biz dost

Mahzuni ünümüz bizim
Bulunmaz kinimiz bizim
Cahil bize dinsiz demiş
Sevgidir dinimiz bizim dost...
İstanbul Times / Eda Bayrak