Çağrımız şu; Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü’nü özel olarak ödüllendirmeniz lazım.

Niye mi?

Bağcılar Belediyesi’nin Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü tam bir profesyonel ajans gibi çalışıyor. “Basın ve halkla” diyaloğu en güzel şekilde sağlıyor.

Haberler, fotoğraflar eksiksiz, noksansız ve düzgün dizayn edilmiş şekilde adreslere ulaştırılıyor. Hepsinden önemlisi; başta Basın Danışmanı Sayın Abdullah Arıdoru olmak üzere söz konusu birimde görevli herkes tatlı dilli, güler yüzlü…

Bal ve sirke satan iki esnafın hikayesini çoğumuz biliriz ama yeri gelmişken bir kez daha hatırlayalım. Bal satan esnaf çoğu zaman siftah yapamazken sirke satanın ise işleri tıkırında gidiyormuş. Sonunda balcı dayanamayıp işin sırrını sirkeciye sormuş ve şu yanıtı almış: “Sen balcısın ama suratın sirke satıyor…”

Bağcılar Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü’nün işleri de yüzleri de aynen “anzer balı” gibi…

Sayın Başkan; basın biriminizin ödüllendirilmesi için bu özellikler yetmiyorsa size bir örnek daha verelim. Okuduktan sonra, sahip olduğunuz takım arkadaşlarınızın kıymetini daha iyianlayacağınıza inanıyoruz… 

Bir süre önce bir belediyenin basın ve halkla ilişkiler müdüründen“tanışmak”amacıyla randevu istedik. Telefonumuza birkaç gün sonra dönüldü ve bir saat sonrası için randevu verilmeye kalkıldı. Sizin aklınıza ne gelir bilemem ama ben şöyle düşündüm: Bu hanımefendi kendini ya Başbakanlık
Özel Kalem Müdiresi sanıyor, ya da çalıştığı belediyenin bağlı olduğu partinin genel başkanının çok yakını…
Açıkçası bu tavır bize çok itici geldi ve bizde randevusunu kabul etmedik. Görüşmeye gitmediğimiz için de kim olduğunu kendisine soramadık. Ancak bu kadar “ulaşılamaz biri” olduğuna göre, hala çok ünlü biri olduğunu düşünüyoruz. Tabii bu kopukluk, o belediyenin hizmetlerinin bizim tarafa ulaşamaması ve dolayısıyla en azından bizim hitap ettiğimiz kamuoyunun o belediyenin faaliyetlerinden haberdar olmaması demek…
Hala “ödül için bunlar da yetmez” diyorsanız, haydi bir kıyaslama daha yapalım.

Bir, Bağcılar Belediyesi Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü’nün medya kuruluşlarına geçtiği haberlere, davet çağrılarına bakın bir de diğer belediyelerinkine…

Bir, Bağcılar Belediyesi Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü’nün yazdığı metinleri, çektiği fotoğrafları inceleyin bir de diğerlerinkini…  

BİR TEŞEKKÜR DE BİZDEN

Bu arada asıl teşekkürü medya kuruluşlarının iletmesi lazım. Çünkü Bağcılar Belediyesi’nin içinde yer aldığı haberler hazır şekle getirilip öyle servis yapılıyor. Unu, yağı, şekeri verip “haydi pişirin” denilmiyor.

Pişirme işi bile belediyede halledilip medya kuruluşlarına öyle gönderiliyor... 

Buradan medya kuruluşlarına da sesleniyoruz; yılın enleri kategorisinde, yükümüzün büyük bölümünü kaldıran belediyelerdeki bu emekçi kardeşlerimizi de unutmayalım. Ancak; ödülü, ahbap-çavuş ilişkisi içinde olanlara ya da bir telefona çıkmakta bile nazlananlara değil, gerçekten hak edenlere sunalım…


İstanbul Times / Müslüm Aktürk