“Ürün yerleştirme” reklamları Interpress’in yakın takibinde

Gelişen reklam sektörünün bir sonucu olarak ortaya çıkan “ürün yerleştirme”, kısa sürede en çok tercih edilen reklamlar arasında yerini aldı. Daha önce bu reklamların takibi için altyapı çalışmalarına başlayan Interpress, bünyesinde bulunan Nar Ajans kanalıyla bir ilki gerçekleştirerek, ürün yerleştirme reklamlarının takibi konusunda verdiği hizmeti hızla yaygınlaştırıyor.


Medya takip sektörünün öncüsü Interpress “ürün yerleştirme” reklamlarını Türkiye’de ilk kez geliştirdiği özel sistem ile takip ediyor. RTÜK’ün reklam yayınlarını düzenlediği son yasanın ön hazırlık sürecinde, ülkemizin önde gelen TV kanalları ile medya satın alma ve planlama ajanslarıyla işbirliği yapan Interpress, bu konuya ilişkin altyapı çalışmalarını tamamlamıştı.

Reklam yasasının yürürlülüğe girmesiyle birlikte Interpress, kendi bünyesinde yer alan Nar Ajans kanalıyla geliştirdiği özel yazılım sistemini Mart ayında devreye alarak, ürün yerleştirme reklamlarını takip etmeye başlamıştı.

Reklam takibi konusunda ses ve görüntü tanıma teknolojisiyle yeni reklamlar ve yayınlanma raporu takibi hizmeti sunan Nar Ajans, geliştirdiği yeni yazılımla ürün yerleştirme takibini de sunduğu hizmet yelpazesine eklemişti.

Geçtiğimiz Mart ayından itibaren ürün yerleştirme reklamlarını, program, dizi ve filmlerde gerek senaryo entegrasyonu gerekse sanal yerleştirme çalışmaları açısından dikkatle takip eden Nar Ajans’ın bu hizmetine televizyon kanallarının yanı sıra, birçok medya satın alma ve planlama ajansı da hızla katılmış durumda.

Reklam sektörüne yeni bir soluk getiren “ürün yerleştirme” kavramı, izleyicinin ürünü satın alma eğilimini artırmaya yönelik bir etken olarak biliniyor. Ürün yerleştirme reklamları; ürünün senaryo içine gömülmesi, üründen bahsedilmesi, ürünün gösterilmesi ya da ana karakterle ilişkilendirilmesi gibi farklı şekillerde hazırlanabiliyor.

Ürün yerleştirmede izleyici kitlesinin büyüklüğü, ürünün yerleştirildiği yer, reklamın süresi, yerleştirmenin marka algısına ve satın almaya etkisi gibi noktalar önem taşıyor. Ürün yerleştirme uygulanan programdaki beğenilen kişilerin varlığı da izleyicinin markaya daha olumlu yaklaşmasını sağlayan değişkenler arasında gösteriliyor. Bu şekilde izleyicide markanın popüler olduğu algısı yaratılıyor ve “farkında olmadan öğrenme” tetikleniyor.

Interpress hakkında:

Medya takip ajansı Interpress, basının amatör çabalarla takip edilemez büyüklüğe ulaşması nedeniyle, profesyonel bir çözüm olarak 1940 yılında İstanbul’da kurulmuştur.

Basın takibi ile yola çıkan firma hizmetlerine 90’lı yıllarda özel radyo ve televizyon, 2000’li yılların başında internet, şimdilerde ise sosyal medya takibini eklemiştir. Ayrıca, ajans takibi ve analiz hizmetleri de vermektedir. Interpress’te 1980 yılından günümüze dijital basın, 2009 yılından günümüze de televizyon arşivleri tutulmaktadır.
 
Interpress, köklü birikimini ve yenilikçi vizyonunu, güçlü teknolojik altyapısı ile desteklemektedir. AR-GE’ye büyük önem veren Interpress’in tüm arayüz ve yazılımları kendi mühendisleri tarafından, ihtiyaçları doğrultusunda üretilmektedir.

Bugüne kadar 60’ın üzerinde medya takip yazılımı üreten Interpress, 170 çalışanıyla toplam 7 ilde, 365 gün 7/24 hizmet vermektedir. Türkiye genelinde yerel medyayı takip eden Interpress’in İstanbul, Ankara, İzmir, Konya, Kayseri, Bursa ve Antalya da şubeleri bulunmaktadır.




Editör: TE Bilisim