Olivium Outlet Center Genel Müdürü Aytaç Özçiçek:

“MEDYA KRİZİ PSİKOLOJİK VAKA HALİNE GETİRİYOR”

Zeytinburnu'nda alışverişin sembolü olan  Olivium Outlet Center Genel Müdürü Aytaç Özçiçek, “1996’da ve en son yaşadığımız 2001 krizi aslında Türkiye’ye çok şey kazandırdığını düşünüyorum. Bugün tüm dünya da ciddi yangınlar varken bizde biraz daha az yangının olmasının sebebini ise buna bağlıyorum. Özellikle son krizler perakendecilere çok şey öğrettiler. Nasıl ayakta kalmaları gerektiğini ve nasıl mücadele etmesi gerektiğini öğretti. Bu da şuanda pozitif yansıma yapıyor” dedi. 

“HAYATI BAŞARI HİKAYELERİ İLE DOLU”

Zeytinburnu'nda alışverişin sembolü olan  Olivium Outlet Center Genel Müdürü Aytaç Özçiçek ile Olivium ve ekonomi üzerine bir söyleşi gerçekleştirdik. Yaşı genç olmasına rağmen, hayatı başarı hikayeleri ile dolu olan Özçiçek, yöneticilik üzerine Canada'da eğitim almış ve Avrupa’da birçok şirkette eğitimini uygulamalı olarak  tamamlamıştır. Türkiye’de ise başta Ankara olmak üzere birçok ilde aynı şekilde üst düzey yöneticilik yapmış bulunan Özçiçek’in en son durağı ise Olivium Outlet Center olmuş.

SÖYLEŞİ-Ömer ADIYAMAN-ISTANBUL TIMES
FOTOĞRAF-Ferdi TÜRK/ISTANBUL TIMES 

1997 YILI SONRASINDA İNŞA EDİLDİ

Olivium,1997 yılı sonlarına doğru deri ticaret merkezi olarak inşa edilmeye başlandı. Ancak aradan geçen zaman içerisinde deri sektöründe yaşanan kriz ve alışveriş merkezi alanında yaşanan eksiklik, yapının bir alışveriş merkezine dönüştürülmesi fikrini gündeme getirdi.

İSTANBUL'UN İLK OUTLET CENTER'I

2000 yılına gelindiğinde bina; toplam 28.900 m2 arazi üzerinde 45.000 m2 çarşı alanı 29.048 m2 kiralanabilir alanı ve 1.000 araçlık kapasiteli otoparkı ile yalnızca alışveriş değil, yaşam ve eğlenceye dair birçok öğeyi içinde barındıran bir yer olarak, dünya ve Türkiye'nin tanınmış markalarının fabrika satış fiyatlarıyla satıldığı İstanbul'un ilk Outlet Center'ı olarak hizmete girdi. Olivium adını İngilizce; "olive" zeytin, Latince "um" ise topluluk anlamına gelen kelimelerin birleşmesinden aldı.

4 AYRI GİRİŞ  

Tarihi çevre ile köprü kuran mimari tasarımı, çevre düzenlemeleri, güvenlik önlemleriyle rahat ve konforlu bir ticaret ortamı oluşturan yapı, 21. yüzyılı yaşayan bir alışveriş merkezidir. Geniş çatı ışıkları ile gün ışığından maksimum düzeyde faydalanan sirkülasyon alanları oluşturulmuştur. Merkezin, yangın güvenliği için her noktaya ulaşan; 5400 adet sprinkler pompası 24 km'lik boru hattı ve 200 ton rezervli su deposu vardır. Düşey ve yatay sirkülasyon, 12 adet yürüyen merdiven, 3 adet sabit merdiven, 4 adet yük asansörü ve 4 adet müşteri asansörüyle sağlanmaktadır. Ayrıca taze hava ihtiyacını karşılamak için 750.000 m3 taze hava klima sistemi de bulunmaktadır. 2'si otoparktan, toplam 4 ayrı noktadan merkeze giriş imkanı mevcuttur.

FABRİKA SATIŞ MAĞAZALARI  

Bunların yanı sıra; beyaz eşyadan kuru temizlemeye, mutfak gereçlerinden hediyelik eşya ve kırtasiyeye dek farklı sektörlerden tanınmış birçok markanın fabrika satış mağazaları da Olivium'u İstanbulluların gözünde bir numara yapan artılarındandır.  

ZEYTİNBURNU “KÜÇÜK İSTANBUL”

 

Özçiçek,  Zeytinburnu’nun küçük bir İstanbul olduğuna değinerek, “Burada ilk göreve başladığım zaman halkın istekleri doğrultusunda sık sık gözlemleme de bulundum. Aslında bence Zeytinburnu küçük İstanbul. Çünkü İstanbul’da yaşayan farklı kültür gelir gruplarına sahip insanların tamamı Zeytinburnu’nda bulunuyor. Farklı eğitim ve farklı kültürdeki insanlar bir kültür mozaiği olarak Zeytinburnu’nda . Nitekim müşterilerimize baktığımızda da Mağalarımız arasında Vakko gibi bir marka  için de müşteri vardır. Daha böyle orta ve alt düzeydeki gelir gruplarına hitap eden markalar içerisinde ciddi müşteriler vardır. Bu nedenle Zeytinburnuna küçük İstanbul demek doğrudur” dedi.  

“BİN 500 KİŞİ İSTİHDAM EDİYORUZ”

 

Olivium’da toplam 139 mağaza bulunduğunu ve bin 500 kişi istihdam edildiğini kaydeden Özçiçek, “AVM!miz  içerisinde toplam 139 tane mağaza bulunmaktadır. Bu mağaza personellerinin çalışanları var. Buraya dışardan hizmet veren çeşitli çıkar grupları var. Örnek Müşteri ve normal personellerimizi taşıyan servis personelleri. Taşeron firmalarımız var. Güvenlik personelleri gibi. Bunları gözönüne aldığımız da Olivium Zeytinburnu’nda bin 500 kişi istihdam etmektedir. Bu bin 500 kişinin yüzde 70’i ise Zeytinburnu’nda ikamet eden vatandaşlarımızdır” dedi.

 

“ÇEŞMİŞTEKİ KRİZLERİN TECRÜBESİ YENİ KRİZİ AZ HİSETTİRDİ”

Son dönemlerdeki kriz ile ilgili açıklamada bulunan Özçiçek, medya yayın organlarından çıkan haberlerden vatandaşların psikolojik bir kriz içerisine girdiğini kaydetti. Özçiçek, “Türkiye o kadar alışkın ki krizlere. Ben 35 yaşındayım. Meslek hayatımda ben iki kez kriz gördüm. Şuana kadar Türkiye şuana kadar 20 veya 25 kriz görmüştür. Bu krizlerin bir kısımları dünyaya entegre bir kısmı ise ana merkezi Türkiye’dir.  1996’da ve en son yaşadığımız 2001 krizi aslında Türkiye’ye çok şey kazandırdığını düşünüyorum. Bugün tüm dünya da ciddi yangınlar varken bizde biraz daha az yangının olmasının sebebini ise buna bağlıyorum. Özellikle son krizler perakendecilere çok şey öğrettiler. Nasıl ayakta kalmaları gerektiğini ve nasıl mücadele etmesi gerektiğini öğretti. Bu da şuanda pozitif yansıma yapıyor” şeklinde konuştu.  

“KRİZ HABERLERİ KRİZ YARATIYOR” 

Olivium olarak krizden azda olsa etkilendiklerini kaydeden Özçiçek, “Olivium olarak bizim krizden etkilenmediğimiz demek doğru bir şey değil. Krizden daha çok basında çıkan haberlerden dolayı müşterilerimizin kafasında kriz var. Çünkü insanlarda bir korku var. Sabah televizyonu açıyorsunuz televizyonda üç tane haber görüyorum. Kriz seçim ve son olarak Ergenekon davası. Kriz sürekli insanların kafasında negatif elektrik yapıyor. Bu televizyon reklamlarına dahi yansıdı. Olmayacak yada daha az bir kriz varsa bile insanların kafasına bu işleniyor. Psikolojik bir sorun haline getirildi” dedi.

 

 

 

 
Editör: TE Bilisim