Hükümet, belediyelerin ‘öz gelirlerini’ artırmaları için Yerel Yönetim Reformuna hazırlanırken, İstanbul Büyükşehir belediyesi de yeni dönem için kolları sıvadı. Megakent İstanbul'da yaşamanın bedelini "Trafik sıkışıklığı" olarak çeken vatandaşa şimdi bir de vergi darbesi geliyor. Otomobili olan her İstanbullu artık yaklaşık 100 TL vergi ödeyecek. İstanbul faturaları bununla da kalmadı. Birçok merkeze otomobille giriş de Londra'da olduğu gibi yasaklanacak. Bir kötü haber de "Arsam değer kazandı" diye sevinen gayrimenkul sahiplerine... Artık arsası değer kazanan vatandaşlardan "Rant vergisi" alınacak. Hürriyet'in haberine göre İstanbul Büyükşehir Belediyesi, finansman sıkıntısı nedeniyle ağır ilerleyen metro yatırımlarını hızlandırmanın yollarını arıyor. Yöntemler arasında her yeni araç alımından 100 lira ‘metro vergisi’ dikkat çekiyor.. Belediye yetkililerinin verdiği bilgiye göre İstanbul’da günlük ortalama 700 araç satılıyor. Bu durumda yıllık ortalama 255 bin araç satıldığı hesaplandığında metro vergisiyle 25 milyon liralık gelir elde etmek mümkün olacak. Yetkililer, bu paranın metro kredilerinin geri ödenmesinde kullanılabileceğini belirtiyor. SUR İÇİNE İNGİLİZ MODELİ Yeni dönem çalışmaları hakkında bilgi veren İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Hüseyin Eren, bazı bölgelerde araç yoğunluğunu azaltmanın çarelerini aradıklarını söyledi. İngiltere’de bazı bölgelere kartı olmayan araçların girmesinin mümkün olmadığını belirten Eren, “Biz de öncelikle Fatih-Eminönü bölgesinde seyreltme yapsak, diye düşünüyoruz. Bunun için barkod sistemi getirerek, araç sayısını azaltmayı planlıyoruz” dedi. %25 RANT VERGİSİ Belediyenin üzerinde çalıştığı bir diğer konu ise ‘rant vergisi’. Tarlası, arsası değerlenen vatandaşın, rantından yüzde 25 oranında belediyeye rant vergisi vermesi üzerinde çalışılıyor. Genel Sekreter Yardımcısı Hüseyin Eren, “Örneğin vatandaşın bir tarlası var birim değeri 5 lira iken 50 liraya çıkmış. Aradaki rant artışının yüzde 25’inin oraya hizmet götüren yerel yönetimlere verilmesi üzerinde çalışıyoruz. Konu henüz çok yeni ve çalışmalarımız tam olarak netleşmedi. Ancak ilk öneri yüzde 25’inin yerel yönetime verilmesi, şeklinde geldi” dedi. KONAKLAMA VERGİSİ YOK Belediyelerin gelirlerini artırmak için düşünülen ‘konaklama’ vergisinden ise vazgeçildi. Eren, hükümetin İstanbul’a gelen turist sayısını düşürür, turizmi olumsuz etkiler gerekçesiyle, konaklama vergisini onaylamadığını söyledi. Görünen o ki bu vergi paketi önümüzdeki günlerde uzun uzun tartışılacak.
Editör: TE Bilisim