banner175

İstanbullu seçmen seçimin yenilenmesi hakkında ne düşünüyor?

Türkiye Etki Araştırmaları Merkezi’nin (TEAM), 31 Mart 2019 Yerel Seçimler sonrası 3-5 Nisan tarihleri arasında, 2000’in üzerinde örneklemlerle yürüttüğü İstanbul ve Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığı Seçim Sonrası Araştırması, seçimin ile ilgili çarpıcı sonuçları ortaya koyuyor.

Hüseyin Çetiner
Hüseyin Çetiner
08 Nisan 2019 Pazartesi 09:05
İstanbullu seçmen seçimin yenilenmesi hakkında ne düşünüyor?
banner171

İSTANBULLU SEÇMEN SEÇİMİN YENİLENMESİ HAKKINDA NE DÜŞÜNÜYOR?

Türkiye Etki Araştırmaları Merkezi’nin (TEAM), 31 Mart 2019 Yerel Seçimler sonrası 3-5 Nisan tarihleri arasında, 2000’in üzerinde örneklemlerle yürüttüğü İstanbul ve Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığı Seçim Sonrası Araştırması, seçimin ile ilgili çarpıcı sonuçları ortaya koyuyor.

İstanbul’da 2018 yılı Haziran seçimlerinde Cumhur ve Millet ittifakları arasında 9 puanlık fark olduğunu vurgulayan TEAM Kurucu Ortağı Mehmet Ali Çalışkan, bu farkın seçim öncesi süreçte düzenli bir şekilde daralarak kapandığına dikkat çekti. Çalışkan, İstanbul'da Ak Parti’den yüzde 11, MHP’den yüzde 20 oranında fire olduğunu kaydetti.

İstanbul Seçmenin Yüzde 70’i Seçim Tekrarı İstemiyor

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı Seçim Sonrası Araştırması kapsamında İstanbul ve Ankara’da 2000 üzerinde örneklemlerle seçmenin görüşünü aldıklarını açıklayan Mehmet Ali Çalışkan, bu rakamın iki ildeki tüm kesimleri yansıtması bakımından önemli olduğunu belirtti. İstanbul’da seçimlerde hile olmuş olabileceğini düşünenlerin yüzde 35’te kaldığını söyleyen Çalışkan, bu oranın Ak Parti’ye oy veren seçmenlerde yüzde 60 seviyesinde olduğunu kaydetti ve sözlerini şu şekilde sürdürdü: “İstanbul seçmeni seçim tekrarı istemiyor. Seçim tekrarı istemeyenlerin oranı yüzde 70'lere yaklaşıyor. Ayrıca seçim yenilenirse her iki şehirde de sonuç değişmeyeceği görülüyor. Araştırmamızın sonuçlarına göre İmamoğlu farkı yüzde 1'e çıkarırken, Yavaş koruyor.”

TEAM Kurucu Ortağı Mehmet Ali Çalışan, 31 Mart 2019 yerel seçimlerine ilişkin yürüttükleri araştırmanın diğer bir çarpıcı sonucunu ise şu şekilde aktardı: “CHP’nin her iki şehirde de her kesimi en çok kapsayan, daha önce kendisine oy vermemişlerden en çok oy alan parti olduğu görülüyor.”

MHP’li Seçmende Fire

TEAM Kurucu Ortağı Ulaş Tol, İstanbul ve Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığı Seçim Sonrası Araştırması’nın ortaya çıkardığı önemli ayrıntıları özetledi: “Ankara'da Ak Partili seçmenin yüzde 12’si, MHP’li seçmenin yüzde 37’si Mehmet Özhaseki’ye oy vermedi.”

Ekrem İmamoğlu’nun İBB Başkanı olarak benimsendiğini belirten Ulaş Tol, başkanlığının iyi olmayacağını düşünen seçmenlerin oranının yüzde 22’de, hizmetlerin kötüye gideceğini düşünenlerin ise yüzde 27'de kaldığını aktardı. Tol, “Ankara’da ise Mansur Yavaş’ın başkanlığında belediye hizmetlerinin iyiye gideceğine dair kanı, Yavaş’ın aldığı oy oranına yakın” dedi.

Seçmen umutlu ama kaygılı

Binali Yıldırım’ın ev kadınlarında açık fark yakaladığını anlatan Ulaş Tol, Ekrem İmamoğlu’nun esnaf ve işsizlerde açık ara, ücretli çalışanlarda kısmen önde bitirdiğini tespit ettiklerini sözlerine ekledi.

Seçim sonuçlarını düşündüğünüzde ne olur sorusuna verilen yanıtlarda umut olduğunu vurgulayan Ulaş Tol, seçim öncesinde hâkim olan karamsarlığın yerini iyimserliğe bıraktığını, ancak siyasi gerginliklerin artacağından kaygı duyanların oranının yüzde 55 seviyesinde olduğunu belirtiyor.

Seçmenin denge getirme isteğinin yansıması

Araştırma sonuçlarının genel bir değerlendirmesini yapan TEAM Kurucu Ortağı Mehmet Ali Çalışkan “Araştırma seçmenlerin seçim sonuçlarından genel olarak memnun olduğunu gösteriyor. Yani Ak Parti'nin birinci parti çıkmasından, Cumhur ittifakına desteğin azalarak da olsa sürmesinden ve 3 Büyükşehiri CHP'nin kazanmış olmasından memnun olduğu anlaşılıyor. Bu memnuniyet, seçmenin iktidar paylaşımına bir denge getirme isteğinin yansıması olarak değerlendirilebilir" dedi.

Türkiye Etki Araştırmaları Merkezi

Türkiye Etki Araştırmaları Merkezi (TEAM) tüketici ve seçmen profili araştırmaları alanında 2009 yılından bu yana çalışmalar gerçekleştiren ADHOC bünyesinde, toplumsal ve siyasal etki araştırmalarının yani sıra özel sektör ve siyasi kuruluşlara yönelik vizyon geliştirme çalışmaları yürütmektedir.

Son Güncelleme: 08.04.2019 10:36
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

istanbul escort

banner169