Öğrencilerin, velilerin ve tüm eğitim camiasının merakla beklediği yeni sınav sistemi LGS 2 Haziran Cumartesi günü gerçekleşti. İsteğe bağlı olan ve 8. Sınıf öğrencilerinin girebildiği sınavda yaklaşık 1 milyon 200 bin öğrenci ter döktü.

İstanbul Times Haber Merkezi / Müslüm Aktürk 

LGS sınav maratonunun 9:30’da başlayan ilk oturumunda öğrencilere 20 Türkçe, 10'ar tane de TC İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ile Yabancı Dil olmak üzere toplam 50 soru soruldu. Öğrencilere soruları cevaplamaları için 75 dakika süre verildi.

İlk oturumun ardından verilen 45 dakikalık molanın ardından 11:30’da başlayan ikinci oturumda ise öğrencilere 20 Matematik, 20 de Fen Bilimleri sorusu olmak üzere toplam 40 soru soruldu. Öğrencilere bu sorular için de 60 dakika süre verildi. Sınav kitapçıkları ise öğrencilere sınavın bitiminden 1 saat sonra teslim edildi.

Geçtiğimiz yıl TEOG’da önemli bir başarı elde eden Çapa Bilim Kolejleri kurucusu Maksut Konyar ile LGS sınavını değerlendirdik. İkinci oturumun ilk oturuma göre nispeten daha zorlayıcı olduğunu dile getiren Maksut Konyar şunları söyledi:

“TEOG yerine getirilen yeni sınav sistemiyle ilgili öğrencilerde, velilerde ve bizlerde bir merak ve heyecan vardı. Nihayet sınavın gerçekleşmesiyle birlikte artık sınavla ilgili sağlıklı bir değerlendirme yapabilme fırsatı bulduk.

Öncelikle Türkiye’nin her yerinden sınava giren tüm evlatlarımızı sonuçlar ne olursa olsun kutlamak istiyorum. 1 yıl boyunca yoğun bir tempoda çalıştılar, emek harcadılar ve şimdi emeklerinin karşılığını almak için sonuçları bekleyecekler. Bazıları istedikleri okullara girebilecek, bazıları giremeyecek ama eğitim-öğretim hayatı tümü için devam edecek. Önlerinde lise ve üniversite hayatı olduğu için istedikleri yerlere giremeyen öğrencilerimiz de morallerini bozmadan çalışmalarına devam etmeliler.

Çapa Bilim Kolejleri olarak TEOG’la ilgili çalışmalarımızı daha eğitim-öğretim yılı başlamadan planlamış ve okul açılmadan öğrencilerimizi çağırarak çalışmalarımıza başlamıştık. Eğitim sistemimizde merkezi sınavlar çok önemli bir yer edindiğinden, bunun bilinciyle 8. Sınıflarımız için özel bir program hazırladık ve çalışmalarımızı bu doğrultuda sürdürdük. Dönem ortasında sınav sisteminin değişmesiyle birlikte eğitim kadromuz ve paydaşlarımızla durum değerlendirmesi yaparak yeni sistem için de gerekli planlamaları yaptık ve öğrencilerimizin motivasyonunu üst düzeyde tutmaya çalıştık. Sistemin değişmesiyle birlikte öğrencilerimizde oluşan belirsizlik ve moral bozukluğunu gidermek için rehberlik ve psikolojik danışmanlık faaliyetlerine özel bir önem vererek öğrencilerimizle bire bir ilgilendik.

Şimdi sınav bitti ve sonuçları bekleyeceğiz. Deneyimli eğitim kadromuzla sınav sonrası yaptığımız değerlendirmede ikinci oturumun ilk oturuma göre daha zorlayıcı olduğunu tespit ettik. İlk oturumdaki sözel sorular genellikle yoruma dayalı sorulardan oluşmuştur. Düzenli çalışan, kitap okuyan, okuduğunu anlama becerisi kazanan ve temel alan bilgisine sahip tüm öğrencilerin bu sorularda zorlanmayacağını düşünüyoruz.

İkinci oturumdaki Matematik ve Fen Bilimleri soruları ise genellikle şekilli, uzun ve bilgiyle birlikte yorumlama yeteneği isteyen sorulardan oluşmuştur. Öğrencilerin bu soruları yetiştirebilmeleri için hızlı düşünebilmeleri ve zamanı verimli kullanmaları gerekmektedir. Bu anlamda sayısal bölüm sorularının seçici olduğunu söyleyebiliriz.

Ayrıca geçen yıl Türkçe olarak sorulan Yabancı Dil sınavı soru kökleri, bu yıl İngilizce sorulmuştur.”

Sınavın teknik değerlendirmesini yapan Çapa Bilim Kolejleri kurucusu Maksut Konyar “Artık bu sınavı geride bıraktık. Yapacağımız toplantılarla sınav sistemini ve soruları ders ders ayrıntılı değerlendirip önümüzdeki yıllar için planlarımızı buna göre şekillendireceğiz. Sınava giren tüm öğrencilerimizi tekrar kutluyor, eğitim-öğretim hayatlarında başarılar diliyorum.” diyerek sözlerini noktaladı.

Kaynak: İstanbul Times Haber Ajansı (İTHA)

Editör: TE Bilisim