BAKIRKÖY CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞI’ NA

ŞİKAYETÇİ LER :


METİN DOĞAN VELİEFENDİ MH.74.CAD.DİNDAR İŞ MERKEZİ KAT:2 ZEYTİNBURNU
ÖZGÜR AYDIN VELİEFENDİ MH.74.CAD.DİNDAR İŞ MERKEZİ KAT:2 ZEYTİNBURNU
ESİN HACIALİOĞLU VELİEFENDİ MH.74.CAD.DİNDAR İŞ MERKEZİ KAT:2 ZEYTİNBURNU
OSMAN GENÇ VELİEFENDİ MH.74.CAD.DİNDAR İŞ MERKEZİ KAT:2 ZEYTİNBURNU
CEMAL AYDAR VELİEFENDİ MH.74.CAD.DİNDAR İŞ MERKEZİ KAT:2 ZEYTİNBURNU
SADETTİN ULUBAY VELİEFENDİ MH.74.CAD.DİNDAR İŞ MERKEZİ KAT:2 ZEYTİNBURNU
SELAMETTİN YENİYOL VELİEFENDİ MH.74.CAD.DİNDAR İŞ MERKEZİ KAT:2 ZEYTİNBURNU
SATI ORAL VELİEFENDİ MH.74.CAD.DİNDAR İŞ MERKEZİ KAT:2 ZEYTİNBURNU
DÜZGÜN KAYA VELİEFENDİ MH.74.CAD.DİNDAR İŞ MERKEZİ KAT:2 ZEYTİNBURNU
HÜSEYİN ÜSKÜDAR VELİEFENDİ MH.74.CAD.DİNDAR İŞ MERKEZİ KAT:2 ZEYTİNBURNU
İLKAY BİBER VELİEFENDİ MH.74.CAD.DİNDAR İŞ MERKEZİ KAT:2 ZEYTİNBURNU
CENGİZ PEKTAŞ VELİEFENDİ MH.74.CAD.DİNDAR İŞ MERKEZİ KAT:2 ZEYTİNBURNU

ŞÜPHELİ:Murat Aydın ( Zeytinburnu Belediye Başkanı) ve diğer tüm ilgililer.

ADRESİ : İstanbul Zeytinburnu Belediye Başkanlığı SUÇ : Görevi ihmal, Görevi suiistimal, hizmet ihmali Nedeniyle kamunun ölüme sebebiyet verecek şekilde can ve mal güvenliğini tehlikeye sokmak.

SUÇ TARİHİ : 13/01/2017 AÇIKLAMALAR

1-Bizler müşteki olarak Zeytinburnu ilçesi Cumhuriyet Halk Partisi Belediye Meclis üyeleri ile CHP İlçe yöneticileriyiz. 2- Seçilmiş kişiler olarak görevimizin bir bölümü de Zeytinburnu Belediye Başkan ve yardımcıları ile Belediye görevli ve yetkililerinin hizmetlerini yasaya uygunluğu konusunda denetlemektir.

3-Sanıklardan Belediye Başkanı sayın Murat AYDIN uzun süredir İlçemizin Belediye Başkanlığı görevini yürütmektedir. 4- Bugüne kadar olan görev süresi içinde gerek görevini ihmal ve hizmet ifasındaki kusurlu davranışları ve acemiliği nedeniyle kamunun mal ve can güvenliğini tehlikeye sokacak ihmalli davranışları olmuştur. 5- Bunlardan örnek verecek olursak: .

MERKEZEFENDİ MAHALLESİ HAVUZ FACIASI .

DAVUTPAŞA PATLAMASINA,

ÇIRPICI MAHALLESİNDE BİNA ÇÖKÜŞ FACİASI .

BEŞTELSİZ MAHALLESİ PLASTİK AMBALAJ ATÖLYESİ PATLAMASI . VE SAİRE

6-Son olarak 13/01/2017 tarihinde Şüpheli ile diğer ilgililer, görevlerindeki gerek ihmal suiistimal, gerekse de beceriksizlikleri ve acemilikleri nedeniyle tüm genel yazılı ve görsel medyada yansıyan Zeytinburnu Beştelsiz Mahallesi Kuran Sitesinin çökmesi neticesinde kamunun mal ve can güvenliğinin ağır zarar görmesine sebebiyet vermişler. Olayda iki vatandaşımız hayatını kaybetmiş onlarca vatandaşımız ise yaralanmış ve bir çok vatandaşımızın araba vs gibi malı zarar görmüştür.

7-Olayın meydana geldiği Kuran sitesi ile ilgili olarak 1999 yılında meydana gelen İstanbul büyük depreminden sonra Zeytinburnu’nda yapılan bina risk araştırması neticesinde 3600 riskli yapının içinde sayılmıştır.

8-Bu tespitten sonra bina tahliye edilerek bir süre boş kalmış daha sonra tekrar iskan edilmiştir.

9-Kısa bir süre öncesine kadar da binanın altında büyük ve meşhur bir market zincirinin şubesi faaliyet göstermiştir.

10-Ruhsatlı olarak faaliyet gösteren bu marketin yanı sıra son ana kadar binanın altında bazı banka ATM leri de ruhsatlı olarak faaliyet göstermiştir ve olay günü dahi faaliyet halindeydi.

11-Olaydan kısa bir süre önce binanın çökme emareleri vermeye başlaması üzerine bina sakinleri ve market siteyi mal ve eşyalarını da ter ederek, tahliye etmişlerdir. Ayrıca bina sakinleri 6306 sayılı yasa uyarınca riskli yapı tespiti yaptırmış ve binanın risk taşıdığı tespit edilmiştir. ,

12-Gerek 1999 depreminden sonraki tespitten sonra , gerekse 6306 sayılı yasa uyarınca alınan son risk analizi raporundan sonra binanın derhal yıktırılması gerektiği bilirkişi raporları ile ortaya konulmasına rağmen, yakın zamana kadar Market ve son ana kadar Petrol istasyonu ve Banka ATM lerinin çalıştırılmış olması büyük bir ihmal hatta suiistimaldir.

13-Özelilikle aynı ada parseli içinde Petrol istasyonunun bulunması binanın altında kamuya hizmet veren Market, ATM gibi hizmet alanlarının bulunması karşısında ve yakın tehlikenin varlığı nedeniyle yasal gereği derhal yapılması gerekirken sürecin alttan alınarak sanki sadece kentsel dönüşüm nedeniyle yıkılması gerekirmiş ve mal sahiplerinin uzlaşmasının beklenmesi gerekirmiş gibi bir bahane ile sürüncemede bırakılması binadaki fiili durumun göz ardı edilmesi ihmali daha da ağırlaştırmaktadır.

14-1999 depreminden sonra riskli yapı olduğu tespit edilen binanın altında,bodrum katında, otopark ve oto yıkama çalıştırıldığı kamuoyu tarafından dile getirilmektedir.

15-Anayasamızın 17 maddesine göre ; Herkes, ya ama, maddî ve manevî varlı ını koruma ve geli tirme hakkına sahiptir. 19. Maddesi; Herkes, ki i hürriyeti ve güvenli ine sahiptir. 125. nci maddesi; dare, kendi eylem ve i lemlerinden do an zararı ödemekle yükümlüdür. Böylece Anayasamız tarafından vatanda ın can ve mal güvenli i devletin koruması altına alınmı tır.

16-Bunun yanısıra vatanda ın can ve mal güvenli inin hangi durumlarda ne ekilde korunaca ı özel kanunlarda da düzenlenmi tir. 3194 sayılı mar yasasının 39. Maddesi aynen: Yıkılacak derecede tehlikeli yapılar: Madde 39 Bir kısmı veya tamamının yıkılacak derecede tehlikeli olduğu belediye veya valilik tarafından tespit edilen yapıların sahiplerine tehlike derecesine göre bunun izalesi için belediye veya valilikçe on gün içinde tebligat yapılır.

Yapı sahibinin bulunmaması halinde binanın içindekilere tebligat yapılır. Onlar da bulunmazsa tebligat varakası tebliğ yerine kaim olmak üzere tehlikeli yapıya asılır ve keyfiyet muhtarla birlikte bir zabıtla tespit edilir.

Tebligatı müteakip süresi içinde yapı sahibi tarafından tamir edilerek veya yıktırılarak tehlike ortadan kaldırılmazsa bu işler belediye veya valilikçe yapılır ve masrafı % 20 fazlası ile yapı sahibinden tahsil edilir.Alakalının fakruhali tevsik olunursa masraf belediye veya valilikçe bütçesinden karşılanır. Tehlike durumu o yapı ve civarının boşaltılmasını icab ettiriyorsa mahkeme kararına lüzum kalmaksızın zabıta marifetiyle derhal tahliye ettirilir. Görüldüğü gibi yıkılacak derecede tehlikeli olduğu tespit edilen yapıların mal sahipleri tarafından yıktırılmadığı takdirde Belediyenin bu işi yapması gerektiği açıkça düzenlenmiştir. Özellikle aynı adada Petrol istasyonunun faal olması bu işin yakın tehlike nedeniyle derhal zaman kaybedilmeden yapılması gerektiği elzemdir.

Buna rağmen altında ruhsatlı Market, Benzin istasyonu, Banka ATM , Otopark ve oto yıkama gibi işyerlerinin faal tutulması olayı daha da vahim bir hale sokmaktadır. Özel ve acil önlem alınması gerektiği aşikar iken, önlem alınmaması İhmalden öte bir durum yaratmaktadır.

17-Ayrıca, 6306 sayılı yasa uyarınca : Tahliye ve yıktırma MADDE 5 – (1) Riskli yapıların yıktırılmasında ve bunların bulunduğu alanlar ile riskli alanlar ve rezerv yapı alanlarındaki uygulamalarda, öncelikli olarak malikler ile anlaşma yoluna gidilmesi esastır. Görüldüğü üzere Belediyenin 3194 sayılı imar yasasının 39. Uncu maddesinin yanı sıra 6306 sayılı yasanın 5. Maddesine göre de yıktırma görev ve yetkisi bulunmaktadır.

Bu yasa uyarınca Belediyece birçok inşaat yıktırılmıştır ve kendi uygulamalarına göre bu işlem derhal yerine getirilmiştir. Bu durum kendi dosyalarındaki uygulamalarından açıkça anlaşılacaktır. 18- Kaldı ki mevcut olayda 1999 tarihinden beri 3194 sayılı yasa uyarınca uygulamanın yapılması gerektiği de aşikardır. Yukarıda da belirttiğimiz gibi yapı sakinlerinin ve marketin eşya ve mallarını da terk ederek inşaatı terk etmiş olmaları yakın tehlikenin varlığını göstermektedir.

Bunun yanısıra aynı adada Petrol istasyonunun, banka ATM lerinin, Park ve oto yıkamanın varlığı Belediyenin bu görevi derhal zaman kaybetmeden yapmasını gerektirdiği aşikardır. Bu nedenle olayda ihmalin ötesinde ağır bir kusurun varlığı aşikardır. 19- Yukarıda kısaca arz ettiğimiz ve resen görülecek nedenlerle iş bu şikayeti yaparak ilgililer hakkında kovuşturma başlatılmasını talep etmek zorunluluğu hasıl olmuştur. HUKUKİ NEDENLER : TCK. İle CMK nın ve ilgili tüm mevzuat.

HUKUKİ DELİLLER : Basın haberleri, olayla ilgili görsel ve yazılı haber ve videolar, imar dosyası, Risk tespiti raporları, Kentsel dönüşüm dosyaları, tapu kayıtları, ruhsatlar, Belediye dermem risk analizi raporları, Belediye kentsel dönüşüm dosyaları, mahallinde keşif ve bilirkişi incelemesi, tanık beyanları vs. her türden hukuki delil. SONUÇ ve TALEP : Arz edilen nedenlerle sanığın veya sanıkların eylemine uyan TCK. nın 257 ve ilgili tüm maddeleri uyarınca cezalandırılmaları için gerekli soruşturmanın yapılarak sanıklar hakkında kamu davası açılmasına karar verilmesini saygılarımızla arz ve talep ederiz.

16/01/2017

ŞİKAYETCİLER METİN DOĞAN ÖZGÜR AYDIN ESİN HACIALİOĞLU OSMAN GENÇ CEMAL AYDAR SADETTİN ULUBAY SELAMETTİN YENİYOL SATI ORAL DÜZGÜN KAYA HÜSEYİN ÜSKÜDAR İLKAY BİBER CENGİZ PEKTAŞ 
Editör: TE Bilisim