Potasyum ve demir deposu olarak tabir edilen kayısının; kabızlık, sağlıklı kemik gelişimi ve yapısının korunması, kalp sağlığı, göz sağlığı, cilt sağlığı, egzama, romatizma ve bronşit gibi birçok hastalığa iyi geldiği bilinmektedir. Ateş düşürücü etkisinin yanı sıra soğuk algınlığının tedavisinde de etkin rol üstlenen kayısı, besin lifi bakımından zengin olduğu için tokluk hissini de uzatmaktadır.

      Malatya Kayısısı'nın hak ettiği değeri elde edemediğini vurgulayan Malatya Gençlik Derneği Başkanı İrfan KÖPÜRÜR "Genellikle don ya da dolu gibi doğal afetler, kayısı üretimini ciddi oranda etkilemektedir. Herhangi bir afete maruz kalınmadığı sezon; üretim miktarı üreticilerin yüzünü güldürse de, satış bedeli ciddi manada hayal kırıklığına yol açmaktadır" dedi.

      Malatya kayısısının diğer üretim merkezlerine nispeten piyasada daha geç yer bulduğuna dikkat çeken KÖPÜRÜR "Malatyalı olsun ya da olmasın kayısı alacaklar herhangi bir esnafa gittiği zaman 'Malatya Kayısısı mı' diye sorarlar. Malatya'da henüz kayısılar çağla iken tezgahlarda yerini alan kayısılar maalesef çoğu tüccar tarafından Malatya Kayısısı diyerek teşhir edilir ve satılır" dedi.  

     Malatya Gençlik Derneği'nin stratejik hedeflerinden birisinin de Malatya Kayısısı'nı Dünya'ya tanıtacak farklı yollar denemek olduğuna değinen İrfan KÖPÜRÜR "Bunun ilk adımını İstanbul Yenikapı'da düzenlenen Etnospor Kültür Festivali'nde atmıştık. Çocuklarımızın; örümcek adam, süpermen gibi yabancı menşeli - hayali kahramanlara hayranlığını hiçbirimiz inkar edemeyiz. İstedik ki topluma öyle bir kahraman kazandıralım ki; bu kahraman, milli ve manevi değerlerimizi yaşatırken aynı zamanda Malatya Kayısısı'nın da bil hakkı ile tanıtımına katkı sağlasın. Bu vesile ile gücünü kayısıdan alan ve çocuklarımızın hayal dünyasında geniş bir yer edinecek Yeni  Milli Kahramanımız  "Kayısı Adam" yani Apricotman'ı vatandaşlarımızla tanıştırdı

      Boyama kitabından çizgi romana, hikaye kitabından çizgi filmine, beslenme çantasından sırt çantasına kadar birçok oyuncak tasarımı ile çocuklarımızla buluşacak ve yakın temas sağlayacak bu yerli kahraman sayesinde; çocuklarımızı kayısı ürünleri tüketmeye teşvik ederken, dolaylı olarak ebeveynlerle de etkileşim sağlama imkanını elde etmiş olacağız" dedi

      Ürünü tanıtmaktan ziyade yaşatmanın önceliğini vurgulayan KÖPÜRÜR "Farklı merkezlerde üretilen kayısıların Malatya Kayısısı olarak satışa arz edilmesi üreticilerimiz açısından değerlendirildiğinde etik kurallarını ihlal etmekte; tüketiciyi yanıltmaya ve aldatmaya yönelik bir eylem olması hasebiyle de 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında bir yaptırımın uygulanmasını da beraberinde getirmektedir.

       Malatya'da henüz kayısılar olgunlaşmamış iken piyasaya Malatya Kayısısı olarak sunulan mahsuller 10 - 15 TL gibi rakamlarla tüketiciye ulaştırılırken; Malatya'da kayısı üreticilerine 30 Kuruş gibi rakamların teklif edilmesi hazmedilebilir bir durum değildir. Hiç kimse zarar ettiği ya da edeceği bir iş ile iştigal etmeyi tercih etmez. Önlem alınmadığı takdirde Malatya Kayısısı kalitesini ve üretim miktarını yitirebilir. Kayısı bahçelerinin yerinde binaların yükselmesine hiçbirimizin vicdanı ve gönlü rıza göstermez. Bu nedenle önceliğimiz Malatya Kayısısı'nı tanıtmak değil; yaşatılmasını sağlamak ve hak ettiği piyasa değerini kazandırmaktır" dedi.

Editör: TE Bilisim