banner175

Bu seçimde Pankart yok YOUTUBE var

Ak Parti Genel başkanı ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın bir çok konuşmasında 53 milyon sosyal medya kullanıcısının olduğu ülkemizde seçim çalışmalarında eski kadar yoğun olarak bayraklama ve pankart çalışmaları ile çevreyi kirletmeyeceğiz. Bu açığımızı yoğun olarak sosyal medya ile kapatacağız dedi.

Bu seçimde Pankart yok YOUTUBE var

Ak Parti Genel başkanı ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın bir çok konuşmasında 53 milyon sosyal medya kullanıcısının olduğu ülkemizde seçim çalışmalarında eski kadar yoğun olarak bayraklama ve pankart çalışmaları ile çevreyi kirletmeyeceğiz. Bu açığımızı yoğun olarak sosyal medya ile kapatacağız dedi.

istanbultimes
istanbultimes
15 Ocak 2019 Salı 17:41
Bu seçimde Pankart yok YOUTUBE var
banner171

Z kuşağı gençler olayları YOUTUBE de takip ediyor

Toplumda 1990 sonrası doğan genç kuşak için uzmanlar Z kuşağı tabirini kullanıyor. Bu kuşağın seçmenler içinde ağırlığı ise % 34 olarak ifade ediliyor. Hiçbir siyasi parti bu kadar büyük bir kesimi dikkate almadan seçim çalışması yapamaz.

İstanbul Times Haber Merkezi / Hüseyin Çetiner

İşte Prof. Dr. Sezgin Çelik’in bu konu ile alakalı söyledikleri

İNG Bank geçen haftalarda çalışanlarının ve müşterilerinin katıldığı bir Uluslararası Ticaret Semineri organize etmiş ve sunum yapanlardan biri de Ludovic Subran, Euler Hermes’in baş ekonomisti bir miktar değiştirilmis haliyle şunları söylemiş;

"Artık mevcut iktisat kaideleri kifayet etmiyor, çünkü dünyadaki müşteri tavrı değişmeye başladı. (18-35 yaş arası) Alışılmışın dışında reaksiyonlar veriyorlar. O yüzden onları anlamadan dünyanın seyrini anlamamız zor.

Bu gençlerin vasıfları ve zihniyeti nedir?

İnternet, sosyal medya, kahve, hazır gıda, dışarıda yemek yeme ve bilgisayar oyunu gibi bağımlılıkları var.

Aidiyetleri yok. Bu yüzden milliyetçilikten uzaklar, aileleri ve arkadaşlarıyla bağları çok zayıf, kalabalıkta kaybolmak istercesine hareket ediyorlar.

İcinde yaşadıkları cemiyetten kopuklar.

Yalnızlar, bakışları donuk, sanki her şeyden kaçıyorlar.

Meseleler üst üste gelince intihardan ve şiddetten çekinmiyorlar.

Dünya vatandaşı olmayı hedefliyorlar.

Dinlere ve ideolojilere karşı soğuklar. Ama hayvan, çevre ve insan haklarına karşı hasaslar.

Sözde aktivistler.

Algılara çok açıklar, kendi fikirleri yerine algılarla gelen fikirlere kapılıyorlar.

Dikkatleri bir kac dakikayla mahdut, düşünmeden ani kararlar alıyorlar, tahlil kaabiliyetleri yok denecek kadar zayıf, okumak yerine resim ve videolari tercih ediyorlar.

Hafızaları ve öğrenme kabiliyetleri bir önceki nesle göre oldukça az.

Sabah 9 akşam 5 tipi işlerde çalışmak istemiyorlar.

Ev alıp hayat boyu kredi ödemek istemiyorlar.

Evlenip tek bir kişi ile ömür geçirmeye sıcak bakmıyorlar.

Evlenirlerse de devam ettiremeyip, bir kaç yılda boşanıyorlar.

Çocuk sahibi olmaya da sıcak bakmıyorlar. Daha ileri yaşlarda, belki bir çocuk.

Teknolojiye ve iletişime sınırsız para harcayabiliyorlar, çünkü bu onlar için özgürlük demek.

Eve, arabaya, lüks giyime para harcamak yerine eğlenceye, yeme-içmeye ve seyahate para harcıyorlar.

Emekli olarak veya ev alarak güvence sağlamakla ilgilenmiyorlar.

Bunun yerine cazip işlerde! icatlar! yaparak hayatları boyunca yetecek paraları kazanmayı hedefliyorlar.

Anı yaşıyorlar.

Tasarruf yapmıyorlar, yapamıyorlar.

Yani kısacası hayatlarını ev, araba, okul taksitlerine gömmeyi istemiyorlar.

Dolayısıyla iktisatda geçen “şu şartlarda tasarrufa ya da tüketime yönelme olur” gibi teoriler işlememeye başlıyor.

Çünkü müşteri tavrı değişiyor.

Dünya ekonomisinde durgunluk baş gösteriyor ve bazı malların satışı düşüyor.

İlerde bu konuda yazılan teorilerin Nobel Ekonomi Ödülü alacağı söyleniyor.

Yukarda bahsedilen tavır, Gezi hadisesinde meydana çıkan ve hepimize “bunlar da kim” sorusunu sorduran gençlerin tavrı.

Fransa’yı, Macaristan’ı, Brezilyayı, ve İran’ı da şu anda değişime zorlayan aynı gençler.

Onlar aslında her yerde isyanla değişimi getirmeye hazır "gönüllü ordular". Kendilerini idare edenlerin maksatlarını anlamak gibi bir dertleri yok.

Sonunu göremedikleri maceralara hazırlar.

Daima daha fazla hak ve özgürlük talep ediyorlar." Bunlar kim mi ?

Filimler de görmeye alıştığımız ZOMBİLER”

Siyasiler bu gençleri anlamak için YOUTUBE izlemeli

Yayın grubu olarak Prof. Dr. Sezgin Çelik hocanın bize aktardığı birçok bilgiyi her gün İstanbul ve Ankara sokaklarında gençler ile yaptığımız sokak röportajlarında görüyoruz.

Ve her geçen gün bu özelliklere sahip gençlerin sayısı artıyor. Hangi aday veya parti bu gençleri anlarsa onlar seçime bir adam hatta 3 adım önce başlarlar.

31 Mart 2019 seçiminin sonuncu büyük oranda YouTube tayin edecek. Biz bunu bilir bunu söyleriz …

Kaynak: İstanbul Times Haber Ajansı (İTHA)

Son Güncelleme: 15.01.2019 18:23
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner186