banner175

Yerel Seçimlerde Son Viraja Girildi

29 Mart 2009’da seçilip belediyelerdeki makam koltuğuna oturan başkanlar dördüncü yıllarını bitirip beşinci yıla girdiler.Parti genel merkezleri İstanbul ilçelerinde kiminle yola devam edeceklerini ve kiminle yollarını ayıracaklarını belirlemeye çalışıyorlar...

Yerel Seçimlerde Son Viraja Girildi

29 Mart 2009’da seçilip belediyelerdeki makam koltuğuna oturan başkanlar dördüncü yıllarını bitirip beşinci yıla girdiler.Parti genel merkezleri İstanbul ilçelerinde kiminle yola devam edeceklerini ve kiminle yollarını ayıracaklarını belirlemeye çalışıyorlar...

26 Mart 2013 Salı 00:27
Yerel Seçimlerde Son Viraja Girildi
banner171
Geçen süre zarfında “halk odaklı” çalışıp vatandaş üzerinde iyi ve olumlu etkiler bırakan belediye başkanları olduğu kadar, halk ile diyaloğu bir türlü sağlayamayan belediye başkanları görüldü.
 

İstanbul Times Haber Merkezi
İşte şimdi karne vakti… Siyasi partilerin İstanbul İl Başkanlıkları ve Genel Merkezleri, başkanlarının yaptığı icraatları teraziye koyup tartmaya başladılar. Terazilerinin iyi gözü ağır gelenler, yani karnesinde güzel notları olanlara bir daha şans verilecek, iyi not alamayanlara ise yeni hayatlarında başarılar dilenecek…
 
İSTANBUL TİMES NABIZ TUTTU
İstanbul Times Gazetesi olarak “ilçeler konuşuyor” başlığı ile yaptığımız saha çalışmalarını profesyonel ekibimizle kayıtlara aldık. Bu çalışmaları yaparken elde ettiğimiz bilgileri Gazetemizin İmtiyaz Sahibi Hüseyin Çetiner’e teslim ettik. Çetiner, saatler süren video çekimlerini, sayfalar dolusu haberleri titiz bir şekilde değerlendirdikten sonra “Şehreminlikten Başkanlığa” isimli eser halinde kamuoyunun istifadesine sunacak. Görevdeki başkanların, “icraatlarını test etmek”, başkan adaylarının da “tecrübe kazanmak” için, hazırlıklarına başlanan ve yakında piyasaya çıkacak olan bu eseri mutlaka okumaları gerekiyor…
ADAYLARA ÇOK DİKKAT EDİLECEK
Adalet ve Kalkınma Partisi’nin, 9 Şubat 2013’de Sütlüce Kongre Merkezi’nde toplandığı Danışma Meclisi’nde “İlk hedef 2014, amaç tüm İstanbul’da 40’ta 40” sloganıyla seçim çalışması başlatılmıştı.
 
AK Parti seçim startını, tüm ilçelerde belediyeyi alamayacağını bildiği halde ”amacımız tüm ilçe ve Anakent Belediyesi’ni yeniden kazanmaktır” düşüncesi verirken, CHP ise bu tür iddialı bir hedeften ziyade kazanma şansı olan yerler için sayı telaffuzunda bulunmuştu. CHP, “12 ilçe belediyemizi 20’ye çıkarıp İBB’yi de alacağız” diyor…
 
Siyasette hedefi küçük tutmak seçmen üzerinde olumsuz bir etki bırakır. CHP İl Başkanı ve Yerel Yönetimlerden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Gökhan Günaydın ve diğer parti yetkililerinin “İstanbul’da 20 ilçe ve Anakent” demeleri bir taktik hatası olmuştur.
 
CHP, bu açıklamayla kendini sadece 20 ilçeyle sınırlandırmış ve bu ilçelerdeki seçmenin psikolojilerini şimdiden bozmuştur. Tabi ki aday olmayı düşünenlerinde…
 
CHP’NİN FAVORİ OLDUĞU İLÇELER
29 Mart 2009 seçimlerinde Ak Parti ile aralarında az oy farkı olan ilçelere yüklenen CHP, Beyoğlu, Tuzla, Çekmeköy, Beyklikdüzü, Başakşehir, Eyüp, Zeytinburnu gibi ilçelerde seçimi kazanabileceğine inanıyor…
 
Siyasi kulislerde ise Ak Parti’nin de 29 Mart 2009’da CHP’ye kaptırdığı Sarıyer’i, Kartal’ı, Maltepe’yi, Ataşehir’i ve uzun süredir CHP’nin elinde olan Avcılar ve Büyükçekmece’de seçimi almak için şimdiden İBB marifetiyle bu ilçelere ciddi yatırımlar yaptığı ifade ediliyor.

MAKYAJA BAŞLANDI
Belediye başkanları, 29 Mart 2013 itibariyle 4.yıllarını bitirip 5.yıllarına girerken, partilerin Genel Merkezleri de, anket firmalarını İstanbul’a göndermeye başladılar.
Son viraja girilirken İstanbul’da makyaj çalışmalarında da hareketlenme başladı. Bahar ayının avantajını da değerlendiren başkanlar, halkın gözüne hitap eden gül, fidan ekimi, kaldırım taşları boyama ve asfalt gibi hizmetlere ağırlık verdiler.
Özetleyecek olursak; Mart 2014’de yapılacak olan seçim, İstanbul’da kıran kırana geçecek...
 
Kaynak :İstanbul Times Haber Ajansı (İTHA)
 
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner186