Söz verildiği günden bu yana 3 cumhurbaşkanı, 11 başbakan, 15 ulaştırma ve 15 bayındırlık bakanı gören Ordu-Giresun Havaalanı'nın nihayet temeli atılıyor. Her iki ilin özlemi olan havaalanının geçmişi 40 yıl öncesine dayanıyor. Dönemin başbakanı Süleyman Demirel tarafından verilen havaalanı sözünü 40 yıl sonra AK Parti, yarın yapılacak temel atma töreni ile yerine getiriyor.

Ordu ve Giresun'un yıllardır hasretini çektiği Ordu-Giresun Havaalanı'nın hikayesi 19 yıllık bir proje değil aslında. Projenin yapılacağına dair ilk vaadi 1970 yılında dönemin Başbakanı Süleyman Demirel verdi. 1970 yılının Eylül ayında Demirel, Ordu’ya gelir. Şehirde bir fabrika açılışına da katılan Demirel, Ordu'ya havaalanı yapılacağını açıklar. Ordulular o günden itibaren bir havaalanı beklemeye başlar. Aynı sene içerisinde o dönemde Ordu milletvekili olan Ferda Gülay Meclis'e bir soru önergesi vererek Ordu Havaalanı’nın durumunu sorar. Dönemin Ulaştırma Bakanı’nın yanıtı ise oldukça ilginçtir: ''Ordu, Samsun ve Trabzon'a çok yakındır. Havaalanına ihtiyaç yoktur.”

1975’te Ordu’ya bu sefer Dönemin Cumhurbaşkanı Fahri Korutürk Ordu’ya gelir. Verilen sözlerin üzerinden 5 sene geçmiştir ama projede herhangi bir adım atılmaz. Korutürk’e Ordu'nun sorunları adlı bir dosya sunulur. Dosyada 3 önemli proje sıralanır. Liman, dereyolu, havaalanı.

1978’te ise havaalanı yapımının kaynak yetersizliği nedeniyle en erken 1982'de başlayabileceği açıklanır. Daha sonra bir iş adamı tarafından denize dolgu havaalanı yapılabileceği fikri dönemin Valisi Sami Seçkin'e anlatılır. Fikir güzel bulunur ve Ordu-Giresun Havaalanı fikri de ortaya çıkmış olur. Ve yıl 1992 olur. Zamanın Ulaştırma Bakanı Yaşar Topçu, Mart ayında bir açıklama yaparak Ordu'nun havaalanı için uygun olmadığını ve havaalanın Fatsa-Ünye arasında bir yerde yapılacağını söyler. 1993’te ise Ordu'ya havaalanı yapılamayacağı kesinlik kazanır. Havaalanının bölge havaalanı olarak Çarşamba'ya yapılacağı açıklanır.
Aynı yıl havaalanı için bir çalışma da dönemin Ordu Valisi Mustafa Malay tarafından başlatılır. Malay'ın Ordu'da düzenlediği toplanıya sadece 6 kişi katılır. Bu durumu Vali Malay, "Çok ayıp ettiler.'' şeklinde özetler. Hatta Malay'ın havaalanı için elinde bağış makbuzuyla kapı kapı dolaşması eleştiri konusu olur. 1997’de dönemin Ulaştırma Bakanı Necdet Menzir Aralık ayında partisinin Ordu İl Başkanı Güner Sağra'yı telefonla arayarak müjdeli bir haber verir ve havaalanı için dış kredinin bulunduğunu söyler. Ancak 1988’de havaalanı için dış kredi bulunduğu haberinin doğru olmadığı anlaşılır.

Yine 1997 yılında içerisinde havaalanı mendireğinin 2. kısım inşaatının ihalesinde usulsüzlük ve yolsuzluk yağıldığı söylentileri nedeniyle dönemin Valisi Kemal Yazıcığlu tarafından ihale iptal edilir. 2000 yılında dönemin hükümeti tarafından yatırım programından çıkartılan Ordu-Giresun Havaalanı tam 9 yıl sonra yani 2009’da tekrar yatırım programına alınır ve bugünlere gelir.

Havaalanı Ordu-Giresun adını aldıktan bu güne kadar geçen 19 yılda 3 cumhurbaşkanı, 11 başbakan, 15 ulaştırma ve 15 bayındırlık bakanı eskitti. 1970'ten 2011'e kadar geçen 41 sene boyunca birçok tartışmalara ve olaylara konu olan havaalanının temel atma aşamasına gelmesi bölgede her şeye rağmen sevindirici bir gelişme olarak kabul görüyor.

Ordu-Giresun Havaalanı'nın temeli İçişleri Bakanı İdris Naim Şahin ve ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın katılımıyla 22 Temmuz cuma günü atılacak. Havaalanın 2013 sonunda tamamlanması hedefleniyor. (CİHAN)
Editör: TE Bilisim