banner175

Yaz Meyveleri Tüketimine Dikkat

Yaz aylarının, birbirinden lezzetli meyvelerini sevmeyen yoktur. Doğal besin ve şeker ihtiyacını karşılayan yaz meyveleri sağlıklı diyet ve yaşam için vazgeçilmez oluyor. 'Meyve tüketiminde dikkat edilmesi gerekenler nedir? ve 'Yaz meyvelerinin şeker ve kalori değerleri ne kadardır?' sorularının cevapları oldukça önemlidir.

Yaz Meyveleri Tüketimine Dikkat

Yaz aylarının, birbirinden lezzetli meyvelerini sevmeyen yoktur. Doğal besin ve şeker ihtiyacını karşılayan yaz meyveleri sağlıklı diyet ve yaşam için vazgeçilmez oluyor. 'Meyve tüketiminde dikkat edilmesi gerekenler nedir? ve 'Yaz meyvelerinin şeker ve kalori değerleri ne kadardır?' sorularının cevapları oldukça önemlidir.

istanbultimes
istanbultimes
28 Haziran 2016 Salı 12:25
Yaz Meyveleri Tüketimine Dikkat
Eşsiz lezzete sahip yaz meyveleri, günlük şeker ihtiyacını karşılamak için en doğru besinler. Meyve tüketimi her ne kadar faydalı ve gerekli olsa da yeterli miktarda olması gerekir. 

İstanbul Times Haber Merkezi / Eda Güler

Yaz Meyveleri Hakkında Bilinmesi Gerekenler;

ARMUT

Yaz aylarının en şifalı meyvelerinden olan armudun, kanserden kalp hastalıklarına kadar birçok faydası bulunuyor. Hamilelik bulantılarına iyi geliyor, kalp çarpıntılarını engelliyor ve sindirim sistemini düzenleyerek kabızlığı gideriyor. Armut, faydalarının yanı sıra tansiyonu düşürmesi yönüyle düşük tansiyona sahip kişilerin dikkatli tüketmesi gerekiyor.



BÖĞÜRTLEN

Güçlü bir antioksidan etkiye sahip olan böğürtlen, kanser ve tümör hücrelerinin gelişimini engelleyerek kansere karşı koruyor. Ancak böğürtlende salisilat benzeri kimyasal bir madde bulunuyor ve bu da asprine karşı alerjisi olanları olumsuz yönde etkiliyor.



ERİK


Eriğin, kalp ve böbrek hastalıklarından karaciğere kadar birçok faydası bulunuyor. Erik tüketiminde dikakt edilmesi gereken nokta tuz ile yenmemesi ve bir, iki porsiyonu geçmemesi oluyor. 



İNCİR

Diğer meyvelere göre daha fazla lif içeren incirde demir, magnezyum, fosfor ve kalsiyum bulunuyor. İncir, kabızlığa ve kansızlığa iyi geliyor, kansere karşı önlem alıyor ve hücreleri yeniliyor. 



KARPUZ


Yüzde 95'i sudan oluşan karpuz güçlü bir antioksidan etkiye sahip. Kanser, kalp ve felç hastalıklarını önlüyor. Fakat şeker oranı yüksek olan karpuz, kan şekerinin aniden düşmesine sebep olabiliyor. Bu nedenle beyaz peynirle tüketilmesi öneriliyor.



KAVUN

Kavun, kalbi güçlendirmesinin yanı sıra sakinleştirici etki yaratıyor. Birçok faydasının bulunmasına rağmen ülseri tetiklediği için ülseri olan kişiler için zararlı olabiliyor. Diyabet hastalarının da dikkat etmesi ve günde ince bir dilimden fazla tüketmemesi gerekiyor.




KAYISI


A, B, C ve P vitaminlerini barındıran kayısı, kabızlık,kansızlık ve migrene iyi geliyor. Ayrıca bağışıklık sistemini güçlendiriyor. Aşırı tüketimi kan şekerini yükselmesine ve ishale neden olabiliyor. Bu nedenle günde 3 ila 4 adet tüketilmesi gerekiyor.



KİRAZ

Kiraz, A, C ve K vitaminleri ile fosfor ve kalsiyum mineralleri bakımından zengin bir meyve. Vücuttaki ödemi atıyor ve vücudu zehirli maddelerden temizliyor. Gün içerisinde 15 adetten fazla tüketilmemesi gerekiyor. 



Son Güncelleme: 15.07.2016 15:53
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner186