banner175

Neden Kilo Veremiyorum ?

Diyetisyen Büşra Çengel'in Neden Zayıflayamıyorum başlıklı yazısı yayında...

Neden Kilo Veremiyorum ?

Diyetisyen Büşra Çengel'in Neden Zayıflayamıyorum başlıklı yazısı yayında...

istanbultimes
istanbultimes
22 Ekim 2017 Pazar 13:06
Neden Kilo Veremiyorum ?
banner171
“Yarın diyete giriyorum “ . Bu cümle eminim hepimize bir yerden çok tanıdık gelmiştir. Fakat diyete başladığımız birkaç gün sonra pes edip eski alışkanlıklarımıza geri dönüyoruz.
Peki neden kilo veremiyoruz , nerede yanlış yapıyoruz?
 
Ekmeği tamamen kesmek
 
Karbonhidratlar vücudumuz için temel enerji kaynağıdır. Diyete başlandığı zaman ekmek, pilav, makarna, patates gibi besinleri tamamen kesen kişilerin, kasları beyne glikoz göndermek için enerji kaynağı olarak kullanılabilir . Yani diyette karbonhidratı kesen kimse tartıda eksi sonuç görse bile , bu vücudun kaybettiği yağ değil, kas ve sudur. Hızlı kilo vermek için kaslarınızdan olmayın ! Bu durum aynı zamanda metabolizmanızda yavaşlık meydana getirmektedir. Diyette dengeli karbonhidrat tüketimi kas kaybını engellemektedir.
 
Hızlı kilo vermek için aç kalmak
 
Hızlı ve sağlıksız kilo vermek , yağ yerine kas ve sudan kayıplar oluşturur , hatta metabolizmanın zarar görmesine neden olabilir. Kişi kendini aç bırakınca bir süre sonra kan şekeri düşmeye başlıyor ve vücut yorgun düşüyor.
 
Ara öğün yapmamak
 
Ara öğün sıklığı bireye göre değişse de 3 ara öğün yapmak , metabolizmayı canlı tutmaktadır.
 
Başkası için yazılmış diyeti uygulamak
 
Her kişinin parmak izi nasıl farklıysa , fiziksel özelikleri , metabolizma hızı ve vücut yapısı farklıdır. Bu nedenle başkası için yazılmış diyeti uygulamak size özel olmadığından kilo dahi aldırabilir.
 
Popüler diyetleri uygulamak
 
Son dönemde ismini duyduğumuz çok sayıda popüler diyetler mevcut. Fakat bu diyetlerin çoğu tek yönlü beslenmeye yönelik diyetler olup sağlığınızı tehlikeye atmaktadır.Bu tür diyetler metabolizma hızınızı yavaşlatabilir ve ciddi sağlık sorunlarına davetiye çıkartabilir.
 
Aşırı spor yapmak
 
Nasıl her şeyin fazlası zararlıysa egzersizin de aşırısı sağlığı olumsuz etkileyebilir. Doğru beslenmeyle birlikte kararında yapıldığında en iyi sonuç alınır. Egzersizi hayatınızdan tamamen asla çıkarmayın sadece kararında yapın.
 
Bitki çaylarını sınırsızca tüketmek
 
Bitki çayları kararında tüketildiğinde sağlığa olumlu katkıda bulunsalar da , fazla tüketmek sağlığınızı tehlikeye atabilir. Örneğin yeşil çay anti-oksidan açısından zengin ve metabolizma üzerinde olumlu etki sağlamaktadır. Fakat hipertansiyon ve kalp ritim bozukluğu olan kişiler tüketirken dikkatli olmalıdırlar.
 
Sık tartılmak
 
Her gün tartıldığımızda net bir sonuç alamayabiliriz ve bu nedenden dolayı motivasyonumuz düşebilir,pes edebiliriz. Yağ durumu günlük olarak çok fazla değişmez , bunun en doğrusu haftada 1 olarak sabah aç karnına tartılmaktır.
 
Kahvaltıyı atlamak
 
Kahvaltı günün en önemli öğünüdür. Sabah kahvaltıyı atladığınızda gün içinde daha çok acıkma hissi oluşur ve buna bağlı olarak daha fazla yeme ihtiyacı hissedebiliriz.
Sevdiğiniz besinleri tamamen bırakmak , yasak koymak
 
Diyet denilince akla ilk olarak yasak kelimesi gelse de , durum hiç öyle değil. Diyet aslında yeterli ve dengeli beslenmedir. Hiçbir besini kendinize yasaklamayın sadece miktarını azaltıp belirli günlerde tüketin.
 
Aç karnına limonlu su içmek
 
Tek başına hiçbir besin sağlıklı kilo verdirmediği gibi tek başına limonda zayıflatmaz. Ancak yeterli miktarda alınan C vitamini hem bağışıklık sistemini güçlendirir hem egzersiz sırasında yağ yakımını destekler.
 
Çok seviyorsanız ve mide sorunlarınız yoksa tabii ki içilebilirsiniz.
 
Unutulmamalıdır ki kilo verdiren tek bir mucize besin yoktur , önemli olan yeterli ve dengeli beslenmektir.
 
Diyetisyen Büşra ÇENGEL
Son Güncelleme: 24.10.2017 13:14
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner186