Türkiye Yeşilay Cemiyeti, yeni yıl kutlamalarında aşırı alkol tüketiminin önüne geçmek için popüler mikro blog sitesi Twitter’da #icmesen etiketi ile gündem oluşturdu.

Yılbaşında alkol tüketiminin etkileri üzerine toplumda farkındalık oluşturmayı amaçlayan Yeşilay, dün (30 Aralık Pazartesi günü) Twitter üzerinden saat 21.00 itibariyle #icmesenetiketi ile bilinçlendirme kampanyası başlattı.

Twitter’da binlerce tweetin paylaşıldığı #icmesen etiketi, Twitter Türkiye Trend Topics listesinde 2. sıraya kadar yükseldi. Twitter kullanıcılarının alkol ve sigara kullanılmaması yönünde attıkları tweetler, internet medyasında büyük yankı uyandırdı. Yeşilay Başkanı İhsan Karaman da paylaştığı tweette, Fransa’da 2008’den bu yana yılbaşı gecelerinde alkol satışının yasaklandığı belirtti.

“Eğlence kabusa dönüşüyor”
Dünya Sağlık Örgütü'nün 30 ülkeyi kapsayan ve Türkiye'nin de içinde olduğu araştırma raporuna göre cinayetlerin yüzde 85'i, ırza tecavüzlerin yüzde 50'si, şiddet olaylarının yüzde 50'si, trafik kazalarının yüzde 60'ı, eşlerini dövenlerin yüzde 70'i bu suçlarını alkollü iken işliyor. Alkol bağımlılarında suç işleme oranı yüzde 68 iken, alkol bağımlısı olmayanlarda bu oran yüzde 37.

Geçtiğimiz gün yazılı bir açıklama yapan Yeşilay Başkanı İhsan Karaman, alkolün, eğlencenin temel şartı olarak dayatıldığının altını çizerek, "Yeşilay olarak yeni yıl öncesi vatandaşlarımızı sağlıklı düşünmeye çağırıyoruz. Sivil bir halk sağlığı kurumu olarak kendimizi sorumlu hissediyor ve uyarılarımızla kamuoyunu aydınlatmak istiyoruz. Bütün sağlık kurum ve kuruluşları temsilcilerinin, kamu kurumları yetkililerinin ve sivil toplum kuruluşlarının bu çağrıya destek vermesini bekliyoruz." dedi. Karaman, "2014'ün bağımlılıklardan uzak, yeni başlangıçlar için sağlıklı adımların atıldığı bir yıl olmasını diliyorum." şeklinde konuştu.
 
Editör: TE Bilisim