Basın İlan Kurumu’nun 50. kuruluş yıldönümü etkinlikleri çerçevesinde, yerel basın başta olmak üzere medyanın kaynak sorununun çözümüne katkıda bulunmak amacıyla başlatılan “Türk Basını Reklamcısıyla Buluşuyor – Geleceğin Medyasına Hazırlık Projesi”nin finali 17 Kasım 2011 tarihinde İstanbul’da gerçekleştirildi.

 

7 BÖLGE 44 ŞEHİR

Daha önce 6 bölgeden 36 ilin katılımıyla Gaziantep, İzmir, Trabzon, Antalya, Konya ve Diyarbakır’da gerçekleştirilen projenin İstanbul ayağında; çevre illerden gelen gazeteciler, işadamları, reklam sektörünün aktörleri kamunun ilan ve reklam vereni Basın İlan Kurumu’nun himayesinde bir araya geldi. İstanbul’daki programa İstanbul medyasının yanı sıra Kocaeli, Yalova, Tekirdağ, Kırklareli, Edirne, Sakarya, Bolu ve Düzce illerindeki medya temsilcileri katıldı.

Basının geleneksel gazeteciliğin yanı sıra teknolojik gelişmenin sağladığı imkanları da kullanarak yeni ekonomik fırsatlardan yararlanmaları amacıyla hazırlanan etkinliğin açılış törenine iş, medya ve üniversite camiasından çok sayıda ünlü isim katıldı. Final programıyla birlikte 7 bölgede 44 şehri kapsayan proje tamamlanmış oldu.

 

ATALAY’IN KONUŞMASI

Görkemli program, Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Mehmet Atalay, Basın İlan Kurumu Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Arslan, Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni MMI Türkiye Başkanı Günseli Özen Ocakoğlu ve Reklam Verenler Derneği Başkanı Ahmet Pura’nın açılış konuşmaları ile başladı.

 

Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Mehmet Atalay, Anadolu’da farklı noktalarda başlayan ve devam eden seminerin, İstanbul’da noktalandığını belirterek, 50. yılını kutlayan Basın İlan Kurumu’nun yandaş ve candaş medya demeden ve bütün basını destekleyerek, yoluna devam ettiğini söyledi.

Atalay, kurum olarak, yeni ve kucaklayıcı bir vizyonla, yeni fikirler geliştirerek, çağın şartlarına ayak uydurmaya çalıştıklarını vurgulayarak, şöyle konuştu:

”Öncelikle şunu belirtmek isterim ki çok zengin bir genel kurula sahibiz. Kurumun güçlenmesi için herkes birbirinden önemli fikirler geliştiriyor. Bu ekiple başarılı olmamamız için hiçbir sebep yok. Bir diğer önemli şansımız, basından sorumlu bakanın Sayın Bülent Arınç olmasıdır. Hükümetimizde çok güçlü bir bakandır. Ciddi adımlar atılıyor, Sayın Arınç sayesinde. Biz de kurum olarak, bu sürece katkıda bulunmak istiyoruz. Bu süreç içerisinde internet medyasının sorunlarından tutun da, basının diğer bütün sorunlarına el atılıyor. Sayın Başbakanımız bizzat konuları takip ediyor. Sayın Cumhurbaşkanımız pek çok toplantıya ev sahipliği yaptı. İnanıyorum ki önümüzdeki süreçte basınımız adına önemli gelişmeler kaydedilecek. Amacımız, basının hem iyi üretmesini sağlamak, hem onlara sağlam ve yeni kaynaklar üretmektir. Basın çalışanlarının maaşlarının düşük olması, sigorta sorunlarının çözülmesi konusunda daha iyi noktalara gelecek. Bu çalışmaları gerçekleştirmeye gayret ediyoruz. Bunlar hayal değil, olacak. Bütün amacımız özgür bir basının oluşmasıdır. En sağdan en sola, inandığını yazabilen, yorumlarını ekleyebilen ve düşüncelerini ifade edebilen, asla şantaja ve yalan habere başvurmadan bunları ifade edebilen bir basın istiyoruz.”

Mehmet Atalay, reklamın inanılmaz bir geleceğinin olduğunu ifade ederek, ”Türk basınını, reklamcısıyla buluşturalım, reklam verme ve alma yöntemlerini birlikte konuşalım tartışalım, diye bu seminerleri düzenledik” dedi.

 

”YEREL MEDYANIN ÖNEMİ ANLAŞILMAYA BAŞLANDI”

Marketin Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen Ocakoğlu da yerel medyanın daha güçlü olması konusunda çabalarını sürdüklerini belirterek, diğer markalarla sektör kuruluşların da bu çabalara destek olmasını dilediğini söyledi.

Ocakoğlu, yerel medyanın öneminin son yıllarda ciddi bir şekilde anlaşıldığını vurgulayarak, ”İstanbul’daki firmaların yerel medyaya reklam vermeye başlaması, bunun en önemli göstergesidir. Bu da yerel basına ciddi bir kaynak oluşturuyor. Bu seminerle de firmaların yerel medyaya ilgisini çekmeyi amaçlıyoruz” diye konuştu.

 

GÜNBOYU AYNI TEMPODA…

Konuşmaların ardından gün boyu aynı tempoda süren sunumlara geçildi. Turkcell Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Filiz Akgül Tüzün’ün “Türkcell ve Yerel Medya” konulu sunumu ile devam etti. Programın ilk bölümünde Şekerbank Kurumsal İletişim Müdürü Aybala Şimşek ile Şekerbank İşletme ve Tarım Bankacılığı Genel Müdür Yardımcısı Halit Haydar Yıldız da “Reklamveren Gözüyle Yerel Medya” konulu sunum yaptı.

 

“İNTERNET NASIL PARA KAZANDIRIR”

Tanı-Pano Genel Müdürü Engin Oytaç’ın yaptığı “Reklamveren Gözüyle Yerel Medya” konulu sunumun ardından Local Time Genel Müdürü Arzu Küfündür de “Medyada Yerellik Unsuru” konulu sunum yaptı. Programın ilk oturumu Dijital Büro İstanbul Genel Müdürü Uğur Şeker’in “İnternet Para Kazandırır Ama Nasıl?” sunumu ile sona erdi. Programın ikinci oturumu Move Mobile Agency Genel Müdürü Kurt Onur’un “Mobil Büyük Bir Dünyadır” konulu sunumu ile başladı.

 

İnternethaber Yayın Grubu ve İnternet Medyası Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Hadi Özışık’ın moderatörülüğünü yaptığı panele konuşmacı olarak Dipnot TV Kurucu Editörü Cüneyt Özdemir, T24.com.tr Kurucu Editörü Doğan Akın, Ensonhaber.com Kurucu Editörü Serkan Kalemciler, Rotahaber.com Kurucu Editörü Ünal Tanık ve Gazeteport.com Kurucu Editörü Yavuz Semerci katıldı.

 

KATILIMCILARA SERTİFİKALARI VERİLDİ

Kurumsal İletişimciler Derneği Başkanı Suat Özyaprak ve Anadolu Grubu İletişim Direktörü ve KİD Yönetim Kurulu Üyesi Barbaros Tali’nin konuşmacı olarak katıldığı panel ile devam eden program, Ekonomi Gazetecileri Derneği Başkanı celal Toprak’ın moderatörlüğündeki panelin ardından sona erdi. Panele konuşmacı olarak Dünya Gazetesi Ekonomi Müdürü İbrahim Ekinci, Takvim Gazetesi Genel Müdürü Faruk Erdem, Bersay İletişim Grubu Ortaklarından Kerem Türkman ve Bizim Gazete Müessese Müdürü Cemal Güler katıldı.

Marketing & Management Institute (MMI) ile Marketing Türkiye’nin organizatörlüğünde düzenlenen ve Türkiye Reklamverenler Derneği (RVD), Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) ve İnternet Medyası Derneği (İMD) destek verdiği seminerin ardından katılımcılara sertifika verildi.

Editör: TE Bilisim