Türk Lirası’nın itibarını amaçlayan simge yarışmasının sonucu, medyada bir anda önemli yer işgal ederken, kamuoyunda da olumlu ve olumsuz eleştirileri beraberinde getirdi. Yeni Türk Lirası simgesi ile ilgili kamuoyunun  nabzını sosyal medyada tutan Medya Takip Merkezi (MTM), konu hakkında yazılan görüşleri analiz etti. İşte, Türk Lirası’nın yeni simgesi hakkında sosyal medyada yer alan yorumlar…

Merkez Bankası tarafından düzenlenen “TL Simge Yarışması”nın sonuçları, 1 Mart günü Başbakan Erdoğan’ın da katılımıyla açıklandı. Gerek yarışma süresince gerekse yarışma sonucunda, konu ile ilgili medyada pek çok açıklama, görüş ve bilgi yer aldı. Gündemde hayli yer bulan yeni TL simgesinin kamuoyunda bıraktığı izlenimleri sosyal medya kanalıyla araştıran MTM, ilgi çekici bir rapor hazırladı.

TL simgesi sosyal medyada tarafsız yorumlarla karşılandı...

1-4 Mart tarihleri arasında yer alan iletilerin analiz edilerek hazırlandığı araştırma raporuna göre, sosyal medyada üç günde konu ile ilgili 2.118 adet ileti yayınlandı. Bu iletilerin 1.369 adedinde yeni simgeye karşı tarafsız bir yaklaşım sergilenirken; iletiler, çoğunlukla bilgilendirici ya da fotoğraf/video gibi görsellerle birlikte paylaşıldı.

Yapılan analize göre, yeni TL simgesi ile ilgili sosyal medyada yer alan iletilerin 486 adedi ise olumsuz içerikte oldu. Yeni para simgemiz ile ilgili sosyal medyadaki negatif eleştirileri içeren  bu paylaşımlar, ağırlıklı olarak facebook ve twitter’da yer aldılar.

Konu hakkında olumlu görüş bildirenlerin oranı yüzde 13 olarak gerçekleşirken, pozitif içerikli paylaşımlar en fazla twitter’da yer aldı.

YENİ TL SİMGESİNİN SOSYAL MEDYADADAKİ YANSIMALARI

 

 

YENİ TL SİMGESİNİN SOSYAL MEDYADADAKİ YANSIMALARI

 

 

Paylaşım türü

Adet

 

 

Yorum

Adet

Yazı

1.067

 

 

Nötr

1.369

Fotoğraf

818

 

 

Olumsuz

486

Link

178

 

 

Olumlu

273

Durum güncelleme

37

 

 

MTM Medya Takip Merkezi'nin, 1-4 Mart tarihleri arasında sosyal medyada yaptığı takip sonuçlarından elde edilmiştir.

Video

28

 

 

MTM Medya Takip Merkezi'nin, 1-4 Mart tarihleri arasında sosyal medyada yaptığı takip sonuçlarından elde edilmiştir.

 

 

 

 

 

 

 

 

Editör: TE Bilisim