Markaların sosyal medya yönetimine verdikleri değer ve önem arttıkça; doğal olarak istekler ve fikirlerde ortaya çıkıyor ve kendilerine bu alanda hizmet ve fikir üretebilecek dijital medya ajansları ile çalışmanın mantıklı olduğunu, bu alanın aslında profesyonel bir dokunuşa ihtiyacı olduğunun farkındalar.

Sosyal medya tüketiciye birebir sunum yapabileceğiniz en iyi iletişim aracıdır; doğru yönetildiği sürece.

Doğru bir sosyal medya yönetimi nasıl yapılmalı birkaç başlık altında ufak bir inceleme yapalım:

İçerik Planlaması / Yönetimi: Öncelikle en önemli ve en etkili maddedir. Paylaşımlar yapılmadan önce iyi bir içerik planlamasının da yapılması gerekmektedir. Bu gün bu şu gün bu paylaşılacak gibi. Ve bu kurgu süreç içerisinde geliştirilmelidir. Genellikle sosyal medya yönetimi yaptıran firmalar dijital medya ajansı ile çalışmaya başlar başlamaz anlık reaksiyonlar beklemektedir, planlama ve kurgu yapılmadan atılan her adım size süre kaybı yaşatacaktır, bunun bilincinde olan ajanslar iyi bir kurgu ve planlama ile firmaların sosyal medya hesaplarını yönetmeye başlarlar.

Sosyal Medya Yönetiminden Beklentiniz Neler Olmalı?

Sosyal medya yönetiminde genel olarak oturmuş yanlış bir algı vardır. Firmalar genelde sosyal medya yönetim hizmetini bir dijital ajanstan almaya başladıkları andan itibaren bir artık beklemektedirler. Sosyal medya yönetiminden bir geri dönüş alabilmek belirli bir süreç isteyen bir iştir. Bu süreç sektörden sektöre, hedef kitleye, bölgesel konuma göre farklılıklar gösterebilmektedir. Sadece bir bölgede hizmet veren bir firma ile tüm şehirlere hizmet veren bir firmanın geri dönüşleri doğal olarak farklı olacaktır.

Sosyal medya’dan gelecek olan dönüşler her ne kadar planlamaya ve marka kurgusuna bağlı olsa da daha çok bu alan için firma tarafından ayrılan reklam bütçesinin etkisi daha çoktur.
Sosyal Medya Yönetiminde karşılaşılan bir sorunda firmaların hergün paylaşım istemesidir, kendi işinize baktığınız zaman hergün bir paylaşım görmek hoşunuza gidebilir peki sizi takip eden insanların hoşuna gidiyor mu bu durum onun da değerlendirilmesi gerekmektedir.

Firmadan hergün kurumsal içerik gören kullanıcıların bir süre sonra firmayı takibi bıraktığı analiz edilmiştir. Bu demek değil ki hergün içerik paylaşılmayacak mı paylaşanlar nasıl yapıyor. Hergün işinizi anlatan kurumsal paylaşımlar insanlarda bir süre sonra bıkkınlığa sebep olmaktadır bu şekilde olan paylaşımların hergün yapılmasını tavsiye etmiyoruz.

Doğal olan anlık olarak doğaçlama yapılan paylaşımlar ise günlük hatta günde 1-2 den fazla bile yapılabilir. Örneğin bir cafeniz var gün içerisinde birçok içerik çıkacaktır ve bunları anlık olarak paylaşabilirsiniz çünkü doğallığınızı ve gerçekten onu yaşadığınızı anlatan bir paylaşım olacaktır.

Daha fazla bilgi için bizi takip edin: Medyatik Interactive

http://www.medyatikinteractive.com/sosyal-medya-yonetimi.html

Editör: TE Bilisim