Özellikle Twitter ve Facebook üzerinden gelen şikayetleri değerlendirmek için özel bir ekip kuran belediye, gelen şikayet ve önerileri ilgili birimlere iletilmesini sağlıyor. Park ve Bahçeler, temizlik, veterinerlik ve çevre müdürlüğünü ilgilendiren şikayetlerini, çoğunlukla görüntüleyerek belediyenin sosyal medya hesaplarına bildiren vatandaşların sorunları önce yerinde tespit ediliyor. Yapılan tespitin ardından, ilgili birime haber verilen sorunun çözümü sağlanıyor.

 YANGIN RİSKİ VARDI

 İkamet etiiği apartmanın yanından bulunan boş arsa ile ilgili twitter üzerinden belediyeye bilgi veren vatandaş, sorununa kısa sürede çözüm bulan isimlerden biri. Boş arsada büyüyen ve kuruyan otların yangın riski içerdiğini bildiren ve  arazinin temizlenmesini isteyen vatandaşın şikayeti kısa sürede çözüme kavuşturulup, arazideki otlar iş makineleri tarafından temizlendi. Ekiplerin attığı tweete karşılık kısa sürede sorunu çözmesi üzerine, ikinci bir tweet atan vatandaş gösterdikleri duyarlılık için belediye çalışanlarına teşekkür etti.

 PAYLAŞTI ÇÖZÜM BULDU

 Evinin önüne konulan çöp konteynerinin otoparkın çıkışını kapattığını belirten ve bu durumu fotoğraflayarak twitter ve facebook üzerinden paylaşan vatandaşın şikayeti de, kısa sürede sonuçlandırıldı. Kaldırımda mini bir inşaat çalışması yapan ekipler, çöp konteynerleri için yer yaptı ve giriş çıkış yolunu rahatlattı. Şikayetleri çözümledikten sonra Maltepe Belediyesi'nin sosyal medya hesaplarından bilgi veren ekipler, vatandaşlar ile birebir diyalog kurarak interaktif belediyeciliğin en güzel örneklerinden birini veriyor.

 


Editör: TE Bilisim