banner175

Reklamcılıkta "süreklilik" olmazsa olmazdır

Bir günlük, bir haftalık,bir aylık devamlılığı olmayan reklamlar çöpe atılan paradır.

Reklamcılıkta "süreklilik" olmazsa olmazdır

Bir günlük, bir haftalık,bir aylık devamlılığı olmayan reklamlar çöpe atılan paradır.

istanbultimes
istanbultimes
21 Nisan 2017 Cuma 12:11
Reklamcılıkta "süreklilik" olmazsa olmazdır

Bu yüzdendir ki dev firmalar durmadan dinlenmeden reklamda kalır, aklımızda yer ederler.Sürekli reklamın bir özelliği de ekonomik olmasıdır.
 

İstanbul Times Haber Merkezi


Reklam Halkla İlişkiler uzmanı Arzu Kalaylı "Sürekli reklamla, göz önünde olmak iyidir. Ancak bu iş için ayıracağınız bütçenin de sizi sarsmaması gerekir.Günümüz pazarlama ve iletişimin faaliyetlerinde devamlılık zorunlu kılınıyor. Bu açıdan, hızlı ve etkili şekilde yeniliklere ayak uydurabilenler başarılı olabiliyor.
Kriz zamanında reklam vermeyi kesen değil, krizi bir yatırım fırsatı gibi değerlendirerek, sektörde boşalan alanlara oynayıp, reklam vermeye devam eden firmalar kazanıyor.."diyor ve sözlerine devam ediyor:

"Bu dönemde reklam vermeyi kesen firmalar, kriz ortamı sona erdiğinde bilinirliğini yeniden sağlamak için, belki de kriz zamanında yapılacağından çok daha fazla bir harcama yapmak zorunda kalıyorlar. Bu tip zamanlarda tüketici de kendince bir takım kısıtlamalara gideceğinden çevresinde güvenebileceği markaların bulunması önemlidir.

Bu noktada internet diğer mecralardan farklılaşmaya başlıyor. Reklam vermeyi kesmeyen ancak tasarruflu davranmaya karar veren şirketler için internet tam anlamıyla biçilmiş kaftan. Çünkü internette yayınlanan reklam; diğer mecralara oranla, aynı bütçeyle daha fazla görüntülenme ve aynı anda daha çok kişiye ulaşma imkânı veriyor. Bu da, birim kişiye ulaşmak için harcanan maliyetin oldukça düşmesi anlamına gelmektedir.Kesin olarak ölçümlenebiliyor. Hedef kitle ile markayı buluşturan interaktif çözümler ve yürütülen kampanyalar hakkındaki analizler, detaylı raporlar ile reklam verene sunulabiliyor.

 

Eskiden az sayıda şirket tarafından uygulan ``agresif'' büyüme politikaları, artan rekabetle birlikte hızla Türkiye´de de yayılıyor. Yeni dönemde pazar payını genişletmek isteyen şirketler çözümü, ``agresif'' büyüme stratejilerinde buldular. Agresif büyüme taktikleriyle, hem daha fazla tüketiciye ulaşılırken, hem de rakiplerin hareket alanı daraltılıyor. Tabii kar marjları da yükseliyor.

Bugün agresif büyüme stratejisi bankacılık, internet, kimya, gıda ve perakende başta olmak üzere, birçok sektörde uygulanıyor. Rekabetin yoğun olduğu sektörlerde agresif büyümeye daha fazla gerek duyuluyor. Örneğin son yıllarda Migros, Carrefoursa, Bim, Türkiye´nin son dönemde en agresif büyüyen şirketleri."

İstanbul Times Haber Ajansı ( İTHA)

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.