banner175

Marmara Forum trafiği felç edecek

Bir tarafta tarihi Çırpıcı çayırı üzerine kurulması ile eleştirilen diğer tarafta ise trafik akışının çok yoğun olduğu bir yolun başında nerede ise yola sıfır noktasında başlatılan inşaat ile eleştrilerin odağı olan Marmara Forum açılınca trafik çilesi de başlayacak gibi görünüyor.

Marmara Forum trafiği felç edecek

Bir tarafta tarihi Çırpıcı çayırı üzerine kurulması ile eleştirilen diğer tarafta ise trafik akışının çok yoğun olduğu bir yolun başında nerede ise yola sıfır noktasında başlatılan inşaat ile eleştrilerin odağı olan Marmara Forum açılınca trafik çilesi de başlayacak gibi görünüyor.

19 Aralık 2010 Pazar 22:20
Marmara Forum trafiği felç edecek
banner171

Marmara Forum trafiği felç edecek   

İstanbul Times Gazetesi olarak çevre konularına  karşı oldukça duyarlı bir yapıya sahip olduğumuz için gerek Bizans gerekse Osmanlı tarihi içinde önemli bir yere sahip olan tarihi Çırpıcı çayırının beton’a teslim edilmemesi adına yayın hayatına başladığımız ilk gün olan 6 Şubat 2008’den bu yana bu bölge ile alakalı üç dört tane haber yaparak buranın beton’a teslim edilmemesini savunmuştuk.

İstanbul Times Haber Merkezi / ÖZEL HABER

Marmara Forum A.V.M. Çırpıcı çayırının en son kalan küçük kısmını da beton’a teslim etti. Bizans ve Osmanlı’da Çırpıcı Çayırı Mevlanakapı’dan başlar Atatürk havalimanına kadar geniş bir alanı içine alırdı.

Üç sene önce savunduğumuz gerekçe şuydu ; “ Günümüzde Çırpıcı Çayırının eskisi kadar geniş bir araziyi kapsama imkânı artık kalmamıştır. Fakat Adnan Şenses’in benzinliğinden Bakırköy adliyesine kadar olan bölge de trafik yerin altına alınmak şartı ile burası yap işlet devret modeli ile çok güzel bir yer olabileceğini iddia etmiştik.

Hatta yaptığımız öneri de hayvanat bahçesi bile yapılabilir demiştik. Bu bölge içinde yer alan Akfil, Akın Tekstil, Tezken, Eski Novartis ilaç ve benzeri yapıların bedeli veya arsa değişimi İBB tarafından yapılabilir öngörüsünü ortaya atarak az da olsa kalan kısmı ile Çırpıcı’ yı kurtaralım demiştik.

O zaman henüz Marmara Forum A.V.M. inşaatı başlamamıştı.

Bizler gelecek nesillerin yeşilden ve çevreden uzak yaşamamaları adına bir çaba sarf ederken güçlü olan kanunları deler geçer garipler takılır kalır mantığı buradan da devreye girdi..

Sermaye gücü tarihi Çırpıcı çayırının kalan kısmını da alarak burada yeşil ve çevre katliamı yaparak Marmara Forum A.V.M.nin yükselmesini sağladı.

Bu yapılırken trafik akışının da hesaba katılmadığı ortaya çıktı. Projenin hemen yolun yanı başında yükselmeye başladığı da gözden kaçmıyor. Şu an A.V.M. açılmadan bile trafik bu bölgede felç olurken yarın öbür gün açılış olunca trafiğin ne aşamaya geleceği de daha şimdiden merak konusu olmaya başladı.

Marmara Forum A.V.M.nin bulunduğu bölgede onlarca devasa konut projesi başladığı halde yolun hemen yanı başında başlatılan inşaat kısa bir süre sonra burada trafiğin allak bullak olacağının sinyallerini veriyor.

Proje yürütücüleri dönüp yanlarındaki trafiği görmüyorlar mı?

Bu projenin yürütücüleri belli ki iyi bir ajans veya basın danışmanı ile çalışmıyorlar. Bundan 6 ay önce “ Ateş başkan Bakırköy’ ü yaktı “ diyerek Marmara Forum A.V.M. için izin verdiğinden dolayı bölgenin beton yığını olduğunu yazarak başkan neden ruhsat verdin diye soru sormuştuk. Başkan jet hızıyla bize dönüş yaparak bu A.V. M.’nin imar ve ruhsatları benim dönemimden önce verilmiş diyerek Bakırköy Osmaniye’nin beton’a teslim edilmesinde mesuliyeti olmadığını ifade etmişti.  Burada soruyoruz Peki bu beton yığınına izin veren makam kim?

Marmara Forum’un yanı başında ki yollar ihtiyacı kaldırmaz

Bu A.V.M.nin kurulduğu bölge Bakırköy, Güngören, Bahçelievler ve Zeytinburnu ilçelerinin kesiştiği çok stratejik bir konumda yer alıyor. Bu projenin yanı başında, Sahil Park Veli efendi evleri 1 ve 2 etaplar, Real İstanbul evleri, Kiptaş Merkez evleri, Bakırköy adliyesi başta olmak üzere insan ve araç sirkülâsyonunun müthiş hızlı olduğu bir bölge. Bu devasa projeye izin veren kurum veya kişiler’ in vicdanı rahat mı? Elbette üretim ve emeğe saygılıyız ama diğer vatandaşların da seyahat özgürlüğünü engelleyen her türlü projeye karşı yayın yolu ile mücadele etmeyi kamu yararına görüyoruz.

Neden projeyi eleştiriyoruz?

Projenin binlerce insana iş kapısı açacak olması çok güzel ve takdir edilmesi gereken bir çalışma. Ancak daha Marmara Forum A.V.M. açılmamışken trafiğin felç olduğu bir bölgede bu soruna çare bulmadan iki aracın zor geçtiği yolun yanı başında inşaat başlatmakta  akıl karı değildir.

İstanbul Times Gazetesi olarak İstanbul halkının günlük yaşamlarını çok yakından ilgilendirecek her türlü çalışmada üzerimize düşeni yapacağız.

Bu A.V.M.ye bu şekilde ruhsat verilmiş ve kısa bir süre sonrada hizmete gireceği görülüyor. İBB. Proje yürütücüleri ile görüşerek burada trafiği rahatlatacak çalışmalar yapmak zorundadır. Bu rahatlama yer altında olabileceği gibi işin uzmanları tarafından diğer çözümlerde devreye koyulabilir.

İki yıldır gündeme getirdiğimiz eksiklikler dikkate alınsaydı A.V.M. açılmadan belki bir çözüm bulunurdu ama yetkililer uyarılarımızı duymamazlıktan geliyor her nedense.

 

Marmara Forum A.V.M. yetkilileri uyarılarımızı dikkate alsın.Zeytinburnu Güngören arası 2 Km.lik yolu bu bölgede sıkışan trafik yüzünden 45 dakikada gidemeyen vatandaşın sıkıntısına çözüm üretmeleri gerektiğini düşünüyoruz.Bu 45 dakikalık süre Marmara Forum A.V.M. açılınca daha da uzayacağı kesin gibi, bizim üzerinde durduğumuz konu işte budur.Bazıları para kazanacak diye halkın perişan olmasına göz yumulamaz diyoruz.

İstanbul Times Haber Ajansı (İTHA)

 

 

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner186