Ulaştırma Bakanı Yıldırım, Meclis'te İstanbul Boğazı'nın yükünü azaltmak için Karadeniz'i Sakarya Nehri ve Sapanca Gölü'nden Marmara'ya bağlayacak 'yapay kanal'ı anlattı

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, TBMM Genel Kurulu'nda teknelere vergi kolaylığı getiren yasa görüşülürken İstanbul Boğazı'nın yükünü azaltmak için Karadeniz'den Marmara'ya yapay kanal açılmasının gündemde olduğunu söyledi.

İstanbul Boğazı'nın dünyanın en zor su yollarından birisi olduğunu belirten Yıldırım şunları söyledi: “İstanbul Boğazı'n-dan yılda 56 bin gemi geçiyor ve bunlardan 10 bini tanker. Her yıl da 145 milyon ton ham petrol boğazlardan geçiyor. Bir anlamda patlamaya hazır bomba gibi olan bu yüklerin, bir kaza sonucu İstanbul'da telafisi zor bir felakete dönüşmemesi için radar ve kameralı izlemeyle emniyete yönelik çok ciddi tedbirler geliştirilmiş ve son 5-6 yılda da bir kaza yaşanmamıştır.

Ancak kuzey komşularımız başta olmak üzere birçok ülke, Boğaz'da trafiğin daha artırılması yönünde sürekli baskı yapmaktadır. Biz de deniz seyir ve güvenliği açısından bunun uygun olmadığını söylemekteyiz. Bunun için de seyir emniyetini artırıcı tedbirleri en üst seviyeye çıkardık.

Yıllar boyu artacak taleplere karşı, bir hattın kurulması veya Karadeniz'den Marmara'ya yeni bir yapay kanal açılması fikir projesi olarak gündemdedir. Bu maliyet ve zaman olarak çok büyük bir projedir. Böyle bir fikir projesi mevcuttur. Bunun yanında, Kuzeydeki denizlerden güneydeki denizlere boru hatlarıyla nakil yapma konusu da gerek Rusya'nın gerek Türkiye'nin üzerinde çalıştığı projelerdir.”

Editör: TE Bilisim