CHP’li Özgür Karabat, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Mehmet Cahit Turhan’ın yanıtlaması istemiyle TBMM Başkanlığına yazılı soru önergesi verdi. Önergesinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu’na dönük sözlerini anımsatarak; “Tekrar eden İstanbul seçimlerini 23 Haziran’da ezici bir farkla kazanan Sayın İmamoğlu’na, ‘sen otur işine bak’ demek 16 milyon İstanbullunun iradesini tanımamaktır” dedi.

İHTİYAÇ DEĞİL RANT

Karabat, projedeki ısrarın arkasında vatandaşın ihtiyaç ve beklentilerinin değil, rant anlayışının yattığını ifade ederek, “Projenin yeniden ısıtılıp gündeme getirilmesinde farklı niyetler olabilir. Gerçek niyetlerini anlamak için, proje alanlarındaki arsaların kimlere ait olduğuna bakmak yeterli” dedi.

FETÖ İDDİALARI ARAŞTIRILDI MI ?

Önergesinde FETÖ iddialarını da dile getiren Karabat, 17-25 Aralık operasyonları öncesinde proje güzergâhındaki arsaların bazı FETÖ’cüler ya da onlarla bağlantılı kişi ve kuruluşların ele geçirdiği iddiasının yeteri kadar araştırılmadığına da dikkat çekti.

Karabat, Bakan Turhan’a şu soruları yöneltti:

- Kanal İstanbul projesinin geçeceği güzergâhta 10 dönüm ve üzerinde mülkü olan kişi ya da kurum sayısı kaçtır? 10 dönüm üzerinde mülk sahibi olan kurum, kuruluş ya da şahıslar kimlerdir?

- 17-25 Aralık Operasyonları öncesinde FETÖ’cülerin Kanal İstanbul projesinin geçeceği güzergâhları önceden öğrenip bu alanlardaki arsaları elde ettikleri bilgisi doğru mudur? Bu konuyla ilgili şu ana kadar herhangi bir araştırma ya da soruşturma yapılmış mıdır?

- Ulaşımdan altyapı hizmetlerine kadar birçok alanda hâlihazırda devam eden projeler dışındaki yatırımların “tasarruf önlemleri” gerekçesiyle durdurulduğu açıklanmaktadır. Buna rağmen Kanal İstanbul gibi ülke tarihinin en maliyetli projesinde ısrarın nedeni nedir?

- Kanal İstanbul Projesi’ne konu alanlarda bu projeden etkilenecek tarım ve ormanlık alanların miktarı ne kadardır? Projenin planlarının genişliği ile çevresinde yapılması planlanan yerlerin toplam alanı ne kadardır?

- 17-25 Aralık operasyonları sonrasında proje güzergâhında dikkate değer mülkiyet değişimleri yaşanmış mıdır? Yaşanmışsa bunlarla ilgili herhangi bir araştırma ya da soruşturma açılmış mıdır?

- Projeyle ilgili ulusal / uluslararası yetkili ve uzman görüşlerine başvurulmuş mudur? Varsa bunları kamuoyu ile paylaşmayı düşünüyor musunuz?

- Projeyle ilgili İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile koordineli bir çalışma yürütülmesi hedeflenmekte midir?

İşte CHP İstanbul 3.Bölge Milletvekili Özgür Karabat’ın soru önergesi

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Aşağıdaki sorularımın T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Mehmet Cahit TURHAN tarafından Anayasa’nın 98. ve TBMM İçtüzüğünün 96. Maddeleri gereğince yazılı olarak yanıtlanmasını arz ederim.

özgür KARABAT /İstanbul Milletvekili

AKP Genel Başkanı ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, 12 Aralık 2019 tarihinde Kanal İstanbul Projesinde ısrarlı olduklarını ifade ederek, projeye ilişkin haklı kaygılar dile getiren İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Ekrem İmamoğlu’na “sen işine bak” biçiminde bir beyanda bulunmuştur.

Tekrar eden İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı seçimlerini 23 Haziran 2019’da ezici bir farkla kazanan Sayın İmamoğlu’nu ve 16 milyon İstanbulluyu doğrudan ilgilendiren böylesi bir konuda yapılan bu talihsiz açıklamanın ardından bahse konu olan alandaki arsaların mülkiyet durumu da gündeme gelmiştir.

17-25 Aralık Operasyonları öncesinde Kanal İstanbul proje güzergâhındaki arsaların bazı FETÖ’cüler ya da onlarla bağlantılı kişi ya da kuruluşlar tarafından ele geçirildiği dile getirilmiştir. FETÖ'cülerin projeye yönelik ön bilgileri önceden edindiklerini ve arsa topladıkları birçok basın yayın organına yansımasına rağmen gündeme gelen bu iddialar ne yazık ki yeterince araştırılmamıştır.

Buna göre;

1. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Başbakanlığı döneminde 13 Ocak 2013 tarihinde Kanal İstanbul Proje ihalesinin yakında yapılacağını açıklamasına rağmen aradan 6 yıl geçtiği halde projede bu aşamaya gelinememesinin nedeni nedir? Kanal İstanbul Projesi şu an hangi aşamadadır?

2. Ulaşımdan altyapı hizmetlerine kadar birçok alanda hâlihazırda devam eden projeler dışındaki yatırımların “tasarruf önlemleri” gerekçesiyle durdurulduğu açıklanmaktadır. Buna rağmen Kanal İstanbul gibi ülke tarihinin en maliyetli projesinde ısrarın nedeni nedir?

3. Kanal İstanbul Projesi’ne konu alanlarda bu projeden etkilenecek tarım ve ormanlık alanların miktarı ne kadardır? Projenin planlarının genişliği ile çevresinde yapılması planlanan yerlerin toplam alanı ne kadardır?

4. 17-25 Aralık Operasyonları öncesinde FETÖ’cülerin Kanal İstanbul projesinin geçeceği güzergâhları önceden öğrenip bu alanlardaki arsaları elde ettikleri bilgisi doğru mudur? Bu konuyla ilgili şu ana kadar herhangi bir araştırma ya da soruşturma yapılmış mıdır?

5. Kanal İstanbul projesinin geçeceği güzergâhta 10 dönüm ve üzerinde mülkü olan kişi ya da kurum sayısı kaçtır? 10 dönüm üzerinde mülk sahibi olan kurum, kuruluş ya da şahıslar kimlerdir?

6. 17-25 Aralık operasyonları sonrasında proje güzergâhında dikkate değer mülkiyet değişimleri yaşanmış mıdır? Yaşanmışsa bunlarla ilgili herhangi bir araştırma ya da soruşturma açılmış mıdır?

7. Projeyle ilgili ulusal / uluslararası yetkili ve uzman görüşlerine başvurulmuş mudur? Varsa bunları kamuoyu ile paylaşmayı düşünüyor musunuz?

8. Projeyle ilgili İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile koordineli bir çalışma yürütülmesi hedeflenmekte midir?

Kaynak: İstanbul Times Haber Ajansı (İTHA)

Editör: TE Bilisim