Geçtiğimiz yıl Türkiye’deki 20. Yaşını kutlayan Burger King, 600’den fazla restoranıyla büyümesini sürdürüyor !

Türkiye’de 1995 yılından bu yana TAB Gıda bünyesinde faaliyet gösteren Burger King, geçtiğimiz yıl Türkiye’deki 20. Yaşını kutladı. 70 ilde 600’den fazla restoranı ve 15 bin çalışanı hizmet veren Burger King, önümüzdeki yıllarda da istikrarlı bir şekilde büyümeye devam edecek.

İstanbul Times Haber Merkezi / Özel Haber 

800 milyon dolar yatırımla restoran sayısı 3 bin olacak

21 yıl önce 65 milyon dolar sermaye ile Burger King’in master franchisee’si olan TAB Gıda,  hedeflerini büyük tuttu ve geçtiğimiz yıl %30 büyüme hedefini gerçekleştirdi. Yapılan yatırımlarla çok hızlı büyüyen TAB Gıda’nın bu başarısı globalin de dikkatini çekti ve Türkiye’de gerçekleştirilen bu başarılı operasyon modeli Çin’e ihraç edildi. Burger King Çin operasyonunu yöneten TAB Gıda, son 10 yılda yurtdışıyla beraber toplam Burger King restoran sayısını 1100’e çıkardı.

TAB Gıda’nın 2016 yılında %20 büyüme hedefi mevcut; Çin ve Türkiye’de her yıl 400 restoran açacak kapasiteye sahipler. 2016 yılında da Türkiye’de 100, Çin’de 200 olmak üzere toplam 300 restoran açmayı ve bu restoranların 80’inin franchise restoranı olmasını planlıyorlar. 2019 yılına kadar ise yaklaşık 800 milyon dolar yatırım yaparak, Çin ve Türkiye’deki restoran sayısını 3 bine çıkarmayı, Çin ve Türkiye’de yaklaşık 300 olan subfranchise sayısını ise 1.200’e çıkarmayı planlıyorlar. Geçtiğimiz yıl tüm markalarında 400 milyon kez hizmet veren TAB Gıda, sektördeki liderliğini korumaya ve büyümeye devam ediyor.

360kalite felsefesi

Gıda Güvenliği Derneği’nin ilk üyelerinden olan TAB Gıda, 360kalite felsefesiyle kaliteden asla ödün vermeyen ve sağlık konusunda daima maksimum hassasiyet göstermeyi kendine ilke edinmiş bir firma. Tüm et ürünleri Türk Gıda Kodeksine uygun şekilde üretim yapan helal et sertifikalı yerli üreticilerden temin ediliyor. Tüm ürünler sevk, pişirme ve servis standartları ile sağlık ve hijyen açısından uluslararası kalite standartlarına yüzde 100 uygun olarak hazırlanıyor ve BRC sertifikalı tedarikçilerden kapalı bir şekilde alınarak lojistik firmasının -18ºC sıcaklığındaki araçları ile sevk ediliyor. Bununla birlikte ürünlerde lezzet arttırıcı maddeler, GDO’lu ürünler ile trans yağlar kesinlikle bulunmuyor.

Yalnızca tüketimde değil, üretimde de iddialı

TAB Gıda, hızlı servis restoran zinciri kategorisinde dünyada eşi benzeri olmayan bir gıda ekosistemi kurmuş vaziyette. Ata Şirketler Grubu tarafından yatırımları gerçekleştirilen salata, ekmek ve patates fabrikaları ile bu sene faaliyete geçecek olan et fabrikası sayesinde TAB Gıda, inovatif ürünleri daha kısa sürede geliştirip müşterilerine sunabiliyor. Burger King markasında da tüm markalarında olduğu gibi yüksek kalite, standardizasyon, hızlı servis, erişilebilir fiyat ve inovasyon stratejisiyle misafirleri için güvenerek tüketebilecekleri lezzetli seçenekler sunuyor.

Yılda 1,2 milyon saat eğitim

TAB Gıda Burger Kingçilere daima en kaliteli ve hızlı hizmeti sunmak üzere 2005 yılında TAB Akademi’yi kurmuş. TAB Akademi bünyesinde akademik prosedüre uygun hazırlanmış programlar dâhilinde eğitim alan her bir çalışan, daha ilk iş gününden itibaren gıda güvenliği, müşteri ilişkileri yönetimi, gıda teknolojileri, elektro-mekanik ve pazarlama süreçlerine hâkim olarak göreve başlıyor. Çalışanlar yılda ortalama 80 adam/saat eğitim alırken, bir ekip üyesi, restoran müdürü olana kadar 500 adam/saat teorik ve işbaşı eğitimi alıyor. Tüm Burger King restoranlarında çalışanlar ise yılda 1,2 milyon saat eğitim alıyorlar.

 
Kaynak:İstanbul Times Haber Ajansı (İTHA)

 

Editör: TE Bilisim