Bundan bir ay önce Başakşehir 4.ve  5.Etabın kesiştiği yerde bulunan Adese Mağazasında birçok ürünün iki misli fiyata satıldığını perakende satış fişleri ile bize ulaştıran  okurumuz  Hasan Çetinkaya’nın mağduriyetini haber yapmıştık. 

Bu haberimiz üzerine İttifak Holding’e bağlı Adese hipermarket’in müşteri temsilcileri bizimle irtibata geçerek okurumuzun yaşadığı sorunu kısa sürede çözüme kavuşturacaklarını söylemişlerdi. 

Olaydan bu yana tam bir ay geçmesine rağmen okurumuzun sorunu  çözülmemiş ve Adese yetkilileri tarafından da okurumuz ile hiçbir şekilde İletişime geçilmemesi  sonucu okurumuz tekrar mail atarak olayı yetkilere hatırlatmamızı istemesinden  sonra Adese Başakşehir mağazasında inceleme yaptık. 

İki misli fiyata satıldığı perakende satış fişleri ile kanıtlanan Hobby 300 ml.lık jölenin,Permatik traş bıçağının ve birçok ürünün halen iki misli fiyata Satıldığını Adese’nin ilgili üretici firmalarla ve kendi içinde bir çalışma yaparak iki misli fiyatın nereden kaynakladığını tespit edip okurumuzu aydınlatmaması tepki ile karşılandı.Adese’ye soruyoruz okurumuz daha ne kadar bekleyecek ?

 

Adese’den henüz çözüm yok  

İstanbul’un yeni ilçelerinden birisi olan Başaşkehir’in nezih bölgelerinden birisi olan 4.ve 5.Etabın kesiştiği bir noktada kurulu bulunan İttifak holding’in bir kuruluşu olan Adese hipermarket’in bazı ürünleri iki misli fiyata sattığı ve bir okurumuz olan Hasan Çetinkaya’nın da bundan bir ay önce Permatik traş bıçağı ve 300 ml.lık jöle satın aldığı,Jiletin paketini açtıktan sonra tek tek satlan permatiklerin 0.50 Krş.olduğunu paketli olarak aldığı permatiklerin tanesinin iki misli bir fiyat olan 1 TL den satıldığını görünce hemen satış fiti ile beraber Adese’nn ilgili mağazasına giderek mağaza müdürü Mehmet Altun ile görüşerek aynı ürünü tek tek satın aldığım 0.50 Krş.ödüyorken paketli aldığım ürünün daha ekonomik olması gerekirken neden iki misli fiyata satıyorsunuz diye bir soru sormuş mağaza müdürü de bu konuda size bir şey diyemem ancak paketi açtığınız için de iade almayız diyerek başka bir açıklama ve ikna etme gereği duymadan okurumuzu olduğu yerden bırakıp geldiği gibi mağazanın başka tarafına gitmesi okurumuzun tepkisini çekmiştir. 

Okurumuz Bir hafta içinde olay çözülmezse Tüketici Mahkemesinde dava açacak  

Okurumuz Hasan Çetinkaya daha önce Prestige olan mağazanın bir süre önce isim değiştirerek Adese olduğunu kendisinin de her Pazar günü çocukları ile birlikte burada alışveriş yaptığını ancak en son 24.05.2009 da yaptığı alışverişte iki ürün fiyatının dikkatini çektiğini bu alış verişten sonra başka  hipermarketlere giderek bir araştırma yaptığını Ades’nin 5.95 TL den sattığı 300 ml.Jölenin 300 metre ilerideki Bim de 2.95 Tl ye ,Adese’de 4.95 TL den satılan Permatik paket traş bıçağının Bim de 3.45 TL olduğunu görünce serbest piyasa koşulları gereği % 10 veya % 20 fiyat farkının olmasında  büyük sakınca görmediğini ancak aynı fabrika tarafından üretilen ürünlerin % 100 pahalı fiyata satılmasının kabul edilebilir olmayacağını ileri sürerek,üretici firmalarla görüşmüş ancak firmaların biz ancak tavsiye edilen fiyatı müşterilerimize söyleriz.Satış fiyatının belirlenmesi tamamen  müşterilerime aittir demelerinden sonra olayın alış veriş yapılan Adese ile çözüme kavuşturulması gerektiği vurgulandığı için okurumuz Adese Mağaza müdürü Mehmet Altun’ile görüşü soruna çözüm bulma arayışında iken mağaza müdürü Mehmet Altun yapılan hatayı telafi etmesi gerekirken okurumuzu ikna etmek bir tarafa paketi açtığınız için iade alamayız diyerek çocuklarının gözü önünde kaba davranmasından  dolayı bu olayın peşini sonuna kadar takip edeceğini ifade eden okurumuz bir hafta içinde Adese yetkililere aklı başında makul ve mantıklı bir açıklama ile beni ikna etmeseler  tüketici mahkemesinde dava açmak zorunda kalacağını ifade etmiştir.

Editör: TE Bilisim