banner175

Bilim insanları 'kayıp kıta'nın sırlarını keşfetmek için yola çıkıyor

Avustralya'nın güneyinde yer alan, büyük çoğunluğu sular altında olan ve bugüne kadar üstünde pek çalışma yapılmayan ‘kayıp kıta' Zelandiya'nın sırlarını keşfetmek isteyen bilim insanları, bugün bölgeye yelken açıyor. 2 ay sürecek seferde küresel iklim adına hayati önem taşıyacak bilgiler elde edileceği düşünülüyor.

Admin
29 Temmuz 2017 Cumartesi 10:58
banner171

Büyük kısmı Güney Pasifik suları altında yer alan Zelandiya, bir zamanlar Gondwana süperkıtasının bir parçasıydı fakat yaklaşık 75 milyon yıl önce buradan kopmuştu.

''Bir kıta olmak için bütün şartlara sahip''

Amerikan Jeoloji Topluluğu dergisi GSA'da geçen şubat ayında yayınlanan bir raporda araştırmacılar, Zelandiya'nın yeni bir kıta olarak değerlendirilmesi gerektiğini belirtmişti.

Jeoloji dünyasının dikkatini çeken çalışmaya dair yayınlanan raporda, keşfedilen yeni kıtaya ait toplam yüzeyin yüzde 94'ünün su altında olmasına rağmen, Yeni Zelanda ve Yeni Kaledonya gibi büyük adaları da kapsadığı kaydedilmişti.

Bilim insanları, Zelandiya'nın Dünya'da yer alan diğer kıtaların taşıdığı tüm kriterleri karşıladığını açıklamıştı.

''Bölge küresel iklimi anlamak adına hayati önem taşıyor''

Sondaj gemisi Joides Resolution, Zelandiya'nın milyonlarca yıldır nasıl bir davranış sergilediğini görebilmek adına tortu ve kaya parçaları toplayacak.

​Texas'ta bulunan Rice Üniversitesi'nden bilim insanı Jerry Dickens, küresel iklimdeki değişimlerin incelenmesi için bölgenin hayati önem taşıdığını söyledi.

Dickens, "Avustralya'nın kuzeye doğru hareket etmesi ve Tasman Denizi'nin oluşumuyla, küresel sirkülasyon kalıpları değişti ve Zelandiya üstündeki su derinliğinde dalgalanma yaşandı. Bölge, küresel değişimleri etkilemesi açısından önemli" diye konuştu.

Avustralya Ulusal Üniversitesi'nden Neville Exon ise 2 ay sürecek seferin bugün Townsville'den başlayacağını ve 53 yıl önce başlayan küresel tektonik yapıdaki büyük değişikliklerin daha iyi anlaşılmasında yardımcı olacağını belirtti.

Söz konusu tarih, Pasifik'teki deprem ve volkan kuşağı ‘Ateş Çemberi'nin oluşumuna denk geliyor.

KAYNAK: Sputnik

Son Güncelleme: 29.07.2017 11:17
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner186