Bunu ne için veya neye dayanarak söylediğimi soracak olan okurlarıma örnekleri ile anlatmak isterim.
İstanbul Times Yayın Grubu olarak bünyemizde bulundurduğumuz gazete,haber portalı,haber ajansı,You Tube kanalları ve web Tv lerimiz ile yaklaşık olarak her gün ortalama bir hesap ile çoğunluğu İstanbul olmak üzere günde 800 bin ile 900 bin arası bir kitleye ulaştığımızı yönetim panellerimizin sonuçlarından ve çalışmalarımızı yayınlayan diğer mecralarda takip eden insanların sayısında görüyoruz.
Siyasi partiler henüz tam anlamı ile bunun farkında değiller...
Değerli okurlarım size özet olarak İstanbul'u sunayım...
Yeni dönemde Türkiye Milletvekili sayısı 600 olacak. İstanbul'da daha önce 88 olan vekil sayısı yeni dönemde 97’ye çıktı.
İstanbul 11 milyon civarındaki seçmeni ile Türkiye ‘de bulunan seçmenin nerede ise % 20 sine tekabül ediyor.
İstanbul’un Vekil sayısı da Türkiye’nin % 16 sına denk geliyor. Hal böyle olunca Kongrelerini yapan Ak Parti, CHP, MHP, İyi Parti , HDP ve SP. İstanbul’a gözünü dikti.
Gençler Tv izlemiyor Sosyal Medya'ya yatırım yapan partiler gençlerin oyunu alır
İstanbul Times Tv Özel You Tube Kanalı olarak 16 Nisan Referandum' u öncesi İstanbul'un 39 ilçesinin 37 sinde Yarın seçim sandığı önünüze gelirse oyunuz evet mi hayır mı neden ? diye 4 binden fazla seçmene soru sormuştuk.
Elde ettiğimiz verilerde seçim sonucunun açık ara farkla olmayacağını en çok % 2 lik bir farkın olacağını haberleştirdik o zaman. Seçim sonucundan somra çıkan sonuçta da o şekilde oldu.
Yani sokağın nabzını koklamak siyasilere doğru hamle yapmak için imkan sunar.
Yayın grubu olarak biz SİYASİ SOKAK RÖPORTAJLARI'nın en doğru ve en iyi yapanı olduğumuzu izleyenlerimiz bize söylüyor. Zaten İstanbul Times Tv Özel You Tube
Kanalımızda sokak röportajlarımızı izleyenler bu hakkımızı bize teslim ediyorlar.
Devir yerel medya devri olacak... bir çok konuda dönüş yerel medyaya
1989 ylından beri matbuat aleminin içindeyim. Son 11 yıldır de kendim bir medya grubunun kurucusu ve imtiyaz sahibiyim.
24 Haziran 2018 parlamento ve Cumhurbaşkanlığı Hükümet sistemi seçiminde sosyal medyanın önemini kendi yaptığımız sokak röportajlarında görüyoruz.
Kısa süreler içinde sadece bir ilçe için yaptığımız Yarın seçim olsa oyunuzu hangi partiye vereceksiniz neden ? sorusunu her ilçede sorduğumuz 100 ve üzeri seçmenin cevabını aynen yayınlıyoruz.
Ak Parti İstanbul il başkanı Bayram Şenocak'ın tavsiyesi 7/20 çalışma
İl başkanı Bayram Şenocak günde 4 saat uyuyun 20 saat çalışın diyor. Bu çok güzel ve değerli bir tavsiye. Ancak devir kahve ve fincan alıp evlere gitmek için hem yeterli değil hem de bu metod artık bugün çok anlamlı değil...
Bu çalışma şekline karşı değilim ancak daha kesin sonuç alınacak olan şey sosyal medyayı etkin kullanan 18/25 yaş aralığındaki genç seçmene kendinizi anlatmanın daha faydalı olacağını düşünüyorum.
Bu seçmenin oy verme dağılımı çok değişken. 40 yaş ve üstü seçmenin kararı eski yaşanmışlıklara göre olabiliyorken 18/25 yaşta daha çok gelecek kaygısı ve özgürlük ön planda.
Genç seçmene ulaşmanın en etkin,kısa ve ucuz yolu da sosyal medya olduğuna inanıyorum.
Biz yolları yaptık...Çöpleri kaldırdık... suları akıtık ...kıtlığı ve kuyrukları bitirdik...Argümanları belki 45 yaş ve üstü seçmen için işe yarayabilir ama 18 -25 yaş seçmen bu benim için bir artı değil zaten göreviniz diyor.
Soduğumuz sokak soruları 15 saat içinde 300 bin kişi tarafından izleniyorsa ve 3/5 bin yorum geliyorsa hiç bir SİYASİ bu mecraya bigane kalmamalı.
Düşünsenize REFAH partisinin 25 sene önce ev ziyaretlerinde üzerinde bir kahvenin 40 yıl hatırı var hediyesini 300 bin kişiye ulaştırmak için ne kadar zaman lazım ?
Tabi basit bir cevap ile ÇOKKK dediğinizi duyar gibiyim... Ne yapmak lazım zamana göre çalışmak lazım...
Buna karşı gelmek ben cep telefonu yerine dumanla habreleşeceğim demeye benzer.
Nacizane buradan Ak Parti İstanbul İl Başkanı Sayın Bayram Şenocak'a,CHP İstanbul il Başkanı sayın Canan Kaftancıoğlu'na,MHP İstanbul il başkanı Mehmet Bülent Karataş'a ,Saadet Partisi İl başkanı Dr. Abdullah Sevim'e, HDP Eş İstanbul il başkanları Doğan Erbaş ve Aysel Güzel 'e,İyi Parti Parti İstanbul il başkanı,Ersin Beyaz'a özellikle halen izleme imkanları olmamışsa 25 bin abonesi ve 21 miilyon kez izlenmesi olan İstanbul Times Tv Özel You Tube Kanalımızda yayınladığımız sokak röportajlarımızı izlesinler.
En etkili yayın mecrasıyız iddiamızda ısrarlıyız
Bu konuda mütevazi olmama gerek yok. Yaptığımız sokak röportajlarımızın ilçe versiyonları kısa süre içinde 300 /500 bin izleniyor ve her çalışma için farklı IP lerde olmak üzere 5/10 bin yorum geliyorsa bu işin mucidi olan şahsımın mütevazi olmasına gerek yok diye düşünüyorum.
Mecliste grubu olan siyasi parti İstanbul il başkanı olsam bizim gibi siyasi soru soran yayın mecralarının yetkileri ile istişare eder hatta gerekirse bu çalışmaların başına 15 veya 20 saniyelik reklam çalışması yayınlatırdım.
Sosyal Medya ve You Tube 'yi küçümsemek yel değirmenlerine kılıçla saldırmak gibidir.
Özetle ve ahir kelam olarak Mecliste grubu olan siyasi partilerin İstanbul il başkanlarına tavsşyem sadece İstanbul Times Tv Özel You Tube kanlımızı inceleyin ve yönetiminiz ile istişare edin sonra kararınızı verin derim.
Siyasilerimiz kısa süre içinde çok sayıda seçmene ulaşmak istiyorlarsa sokak röportajlarımızın başına reklanmlarını verebilirler.
Bu muhteşem bir mecradır. Çünkü buraları izleyenler siyasete meraklı ve çevresi olan kişilerdir.
Her izleyen en az 10 seçmen ile itetişim içinde olduğunu biliyoruz.
Biz hem sokakta seçmene soru soruyoruz hem de mecliste grubu ve Saadet Partisi istanbul il başkanlarına bu mecrayı ilgi alanlarına almalarını tavsiye ediyoruz.
Bu şekil bir çalışmada her ikitarafda kazançlı çıkacak. Biz daha çok seçmene soru soracak kaynak elde etmiş olacağız onlarda partilerinin düşüncelerini seçmene iletecekler.
BİZ HAZIRIZ...SİYASİ PARTİ İSTANBUL İL BAŞKANLARI VEYA GENEL MERKEZ SEÇİM KOORDİNASYON MERKEZİ (SKM) BAŞKANLIKLARININ BİZİMLE TEMASA geçmesini bekliyoruz.
İstanbul Times Gazetesi / Hüseyin Çetiner 29 Nisan 2018